۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲

وزیر خارجه اوکراین:

اتحادیه اروپا باید تردید خود جهت تشدید تحریم روسیه را کنار بگذارد

اتحادیه اروپا باید تردید خود جهت تشدید تحریم روسیه را کنار بگذارد

وزیر خارجه اوکراین می‌گوید که اتحادیه اروپا باید تمام تردیدهای خود درباره تحریم‌های ضدروسی را کنار گذاشته و تحریم‌های جدید علیه این کشور را تصویب و تشدید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین باردیگر از کشورهای غربی خواست تا تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کرده و دراین‌باره به خود تردید راه ندهند.

کولبا در نشستی مطبوعاتی از اتحادیه اروپا خواست تا تصویب نهمین بسته تحریمی علیه مسکو را تسریع کنند.

وی در ادامه درخواست‌ها و زیاده‌خواهی‌های کی‌یف از متحدان اروپایی خود، مدعی شد: درباره تلاش به منظور شروع جدی آماده‌سازی (تحریم)، فقط حرف می‌شنویم و این شرایط کاملاً غیرقابل قبول است.

وی در ادامه افزود: اگر اوکراینی‌ها خسته نشده‌اند، پس بقیه اروپا هم نه از لحاظ اخلاقی و نه سیاسی، هیچ حقی برای خسته شدن ندارد!

کولبا از اتحادیه اروپا خواست تا بر تحریم توانمندی‌های موشکی روسیه تمرکز کند زیرا به باور او، مسکو با استفاده از این توانمندی‌ها، زیرساخت‌های حیاتی اوکراین را هدف حمله قرار می‌دهد.

روسیه از ۱۰ اکتبر و به‌دنبال حمله کی‌یف به زیرساخت‌های روسیه از جمله پل راهبردی «کِرچ» در شبه جزیره کریمه، تاسیسات و زیرساخت‌های انرژی اوکراین از جمله نیروگاه‌های برق این کشور را هدف حملات گسترده قرار داده است.این حملات به خاموشی گسترده و چرخشی در سراسر اوکراین منجر شده و به گفته مقامات این کشور، این حملات حدود ۴۰ درصد از زیرساخت‌های انرژی اوکراین را از بین برده است.

پولیتیکو دیروز (سه‌شنبه) در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا هنوز به طور رسمی کار روی تصویب نهمین بسته تحریمی علیه روسیه را آغاز نکرده است. با این حال، به گفته دو منبع نزدیک به این رسانه، این تحریم‌های احتمالی بر اشخاص حقیقی روسیه تمرکز دارد.

آخرین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه مسکو، اوایل اکتبر و با هدف بلوکه کردن ۷ میلیارد یورو از درآمدهای صادراتی روسیه از قِبل فروش محصولات بخش فولاد، ماشین‌آلات و جواهرآلات (غیر از طلا) تصویب شد.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و غرب تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع و حدود نیمی از ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور را بلوکه کرده‌اند. به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این دارایی‌ها «اساسا از روسیه سرقت شده است.»

کد خبر 5638648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha