۷ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۵۴

لاورنتیف:روسیه آماده از سرگیری مذاکرات با آمریکا درباره سوریه است

لاورنتیف:روسیه آماده از سرگیری مذاکرات با آمریکا درباره سوریه است

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت که کشورش آماده از سرگیری مذاکرات با واشنگتن درباره سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه گفت که اگر آمریکا تمایل داشته باشد، روسیه می‌تواند گفتگو با واشنگتن در مورد سوریه را از سر بگیرد.

الکساندر لاورنتیف خاطرنشان کرد که چشم‌اندازی برای تماس‌های مسکو و واشنگتن در مورد سوریه هنوز مشخص نشده است و همه تماس‌ها بین کشورها از جمله گفتگو درباره سوریه به ابتکار طرف آمریکایی به حالت تعلیق درآمده است.

وی ادامه داد: ارتباط‌ها با آمریکا در زمینه‌های مهمی مانند ثبات راهبردی و تسلیحات تهاجمی به حالت تعلیق درآمده است. ما معتقدیم که این یک اشتباه است و آماده هستیم تا گفتگو را از سر بگیریم، اما تنها در صورتی که ایالات متحده تمایل خود را برای انجام این کار ثابت کند.

به گفته فرستاده ویژه پوتین، دیدارهای احتمالی بین روسیه و آمریکا باید نه به خاطر فقط برگزاری جلسات، بلکه برای صحبت در مورد موضوعات خاص و نه فقط در مورد وضعیت اوکراین، با شرایط مطلوب برای ایالات متحده و کشورهای غربی برگزار شود.

لاورنتیف در پایان گفت: من فکر می‌کنم اساساً می‌توان با آنها (آمریکا) صحبت کرد. در میان نهادها و مؤسسات آمریکایی افراد کافی وجود دارند که می‌توانند گوش دهند و می‌توانند تصمیمات معمول و حساب شده‌ای بگیرند که نه تنها به نفع آمریکا، بلکه به نفع روسیه است.

کد خبر 5642504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha