۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵

مرعشی؛

عملیات حج ۱۴۰۲ آغاز شد/ ۲۳ هزار زائر مُسن داریم

عملیات حج ۱۴۰۲ آغاز شد/ ۲۳ هزار زائر مُسن داریم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر آغاز عملیات حج ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در همایش توجیهی آموزشی حج و اربعین ۱۴۰۲ گفت: امیدواریم این نشست در برگزاری بهتر حج امسال از نظر معاینات پزشکی و خدمات بهتر کادر پزشکی مؤثر باشد. عملیات حج ۱۴۰۲ آغاز شده و مذاکرات اولیه حج توسط سازمان حج و زیارت با سازمان حج و زیارت عربستان شروع شده است.

وی در ادامه درباره تعداد زائران حج آینده گفت: بر اساس اعلام حج و زیارت برای حج ۱۴۰۲؛ ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر زائر حج داریم. آغاز عملیات حج از ۵ ذی القعده تا ۵ محرم یعنی ۶۰ روز است. در این مدت باید مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه کند.

مرعشی گفت: باید برخی از تیم‌های پزشکی زودتر از زائران در مدینه حضور داشته باشند. با توجه به اینکه هر ساله قوانین جدیدی برای برگزاری مراسم اضافه می‌شود، ما باید برای برگزاری معاینات اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر توضیح داد: امسال از کل زائران حج ۲۳ هزار نفر بالای ۶۵ سال سن دارند و با جمعیت پیری رو به رو هستیم، که قاعدتاً بیماری‌هایی دارند که اهمیت معاینات را بیشتر می‌کند و در کنار این معاینات باید زمان بندی‌هایی را هم در نظر بگیریم.

مرعشی افزود: امسال زمان مکفی لازم را داریم و باید پرونده پزشکی زائران تکمیل باشد و بیماری‌های زائران باید به درستی تشخیص داده شود و مشخص شود که زائران به چه دلیلی از تشرف رد می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: باید به زائرانی اجازه تشرف بدهیم که استطاعت حضور در مراسم حج را از نظر جسمی داشته باشند.
اگر واقعاً استطاعت ندارند باید جلوی تشرف آنها گرفته شود و اگر امکانش را دارند بی دلیل اجازه حضور از آنها گرفته نشود.

کد خبر 5660467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فقیر AE ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      2 13
      به جای اینکه هزینه حج برید بریزین تو گلوی سعودی ها بیایین به فقرای کشور خودتون جنوب کرمان سیستان بلوچستان کمک کنید که بچه هاشون آرزو دارن گردن مرغ بخورن با دست های خودتون به سعودی ها کمک میکنید که خرج دولت آمریکا بشه ومجهز بشه سپری مقابل ایران برین به دخترهای دم بخت جنوب کرمان کمک کنید به جوانان بی
      • سید IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
        14 0
        هر چی جای خودشو داره.این همه آدم پولداره که حج هم نمیرند،آیا به نیازمندان کمک می کنند؟یا این همه آدم پولداره که ترکیه و اروپا می رند.آیا حاضرند بجای اون به نیازمندان کمک کنند؟
      • امین IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
        9 2
        خانه خدا به غیر از زمان پیامبر اسلام همیشه در دست مشرکین و بت پرستان و بنی امیه و بنی عباس و یزیدیان بوده بنا بر این حج باید همیشه تعطیل میشده یعنی واجب خدا تعطیل؟؟؟؟؟؟
      • ناشناس IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
        2 0
        سلام بزرگوار. حج تمتع یک عمل واجب برای افراد مستطیع است. حج نباید تعطیل بشه. حضور ایرانیها بهعنوان کشور شیعه نقش مهمی در مناسک داره. سعودیها به دنبال اینن که ایرانی ها حج نرن. فکر نکنید در امد حج تمتع یا حج واجب در برابر فروش نفت و زایرهای عمره که طی سال از کشورهای دیگه میرن عربستان ناچیزه.
    • ناشناس IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      2 0
      قبلاً اعلام کردین عربستان به افرادی که زیرتاریخ 13366/4/1باشن روویزا نامیده حالا امسال منکه سالم هستم ولی فیشم را واگذار کردم چکنم