۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸

دمای آذربایجان غربی ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد

دمای آذربایجان غربی ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد

ارومیه - کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای این استان براساس بررسی نقشه‌های پیش بینی از دوشنبه بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش یافته و سردتر می‌شود.

مهدی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دماهای بیشینه استان در روزهای اخیر افزایش داشت که با خروج سامانه بارشی توده هوای سرد دوباره در این استان مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌های پراکنده در جنوب و شمال استان آذربایجان غربی گزارش شده است، ادامه داد: بیشترین مقدار این بارش‌های پراکنده در سردشت با ۲ میلی‌متر بود.

کریمی با اشاره به تقویت سامانه بارشی در منطقه از روز گذشته نیز اظهار کرد: بارش‌ها به صورت برف پیش بینی می‌شود ولی به علت وزش باد با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت احتمال کولاک برفی در جاده‌های کوهستانی وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه هشدارهای لازم توسط اداره کل هواشناسی در خصوص لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف و تجهیز خودروها به زنجیر چرخ منتشر شده است، گفت: شهروندان تا پایان روز دوشنبه هفته جاری از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

کریمی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته یادآور شد: در این مدت، ارومیه با چهار درجه زیر صفر، سردترین شهر آذربایجان غربی بود ضمن اینکه پلدشت با ۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شد.

کد خبر 5676875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha