۱۸ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۳۶

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با مهر:

بورس به مقاومت اصلی خود نزدیک می‌شود

بورس به مقاومت اصلی خود نزدیک می‌شود

علی فراقی گفت: در معاملات روز یکشنبه شاخص هم وزن اوضاع بهتری نسبت به شاخص کل بازار داشت و این همان چیزی است که در تابلوی قرمز و سبز بازار به خوبی قابل لمس بود.

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار مهر در تحلیل وضعیت امروز بازار سرمایه گفت: امروز بازار همانند بررسی‌ها روند معاملاتی خود را طی نمود و شاخص هم وزن اوضاع بهتری نسبت به شاخص کل بازار داشت و این همان چیزی است که در تابلوی قرمز و سبز بازار به خوبی قابل لمس بود.

فراقی ادامه داد: حال با پایان یافتن معاملات امروز می‌توان به خوبی افزایش عرضه در صنایع بزرگ‌تر و حفظ قدرت خریداران در صنایع کوچک‌تر بازار را دید که به احتمال زیاد در فردای معاملاتی بسیار تأثیر گذار خواهد بود و انتظار خواهد رفت در تایم بازار خصوصاً در نیمه اول با عرضه بیشتر در شرکت‌های بزرگ همراه باشیم که این اتفاق در نمودار شاخص کل هم قائل مشاهده خواهد بود و شرکت‌های کوچک با اوضاع مناسب‌تری شروع به داد و ستد نمایند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در قسمتی هم اگر بخواهیم به نمودار شاخص کل توجه کنیم در حال حاضر نشانه‌ای از شروع یک مسیر جنبشی را ندارد البته بیشتر این نوسانات را به خوبی می‌توان به دید یک نفس گیری میانه راه در نظر گرفت و آن چیزی است که خلاف آن در شاخص هم وزن در جریان است و انتظار یک بازده مناسب در کوتاه مدت و میان مدت از آن خواهد رفت.

فراقی ادامه داد: اما توصیه‌ای که می‌توان در این باره به افراد جامانده از این مسیر شرکت‌های کوچک‌تر داشت درگیر نشدن با احساسات عقب ماندگی نسبت به این شرکت‌ها است زیرا به احتمال بالایی در چند روز آینده پس از مقداری رشد برگشت یا اصلاح کوچکی را به محدوده استراحتی قبلی خواهیم داشت که فرصت بسیار مناسبی جهت سوار شدن در سهام مناسب یا تغییرات در چیدمان پورتفوی سرمایه گذاری خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: موردی هم که باید به آن اشاره شود این است که هم در صورت شکل گیری اصلاح شاخص هم وزن پس از رشدی که برای آن متصور هستم در مقابل، بهترین زمانی می‌تواند باشد که شاخص کل هم از این محدوده استراحتی خود خارج شود و به خوبی امکان استفاده از نقدینگی در حال چرخش این اصلاح یا برگشت است تا شاخص کل هم بتواند ادامه مسیر رو به رشد خودش را از سر بگیرد.

فراقی در پایان گفت: همانطور که از نمودار خودروسازان به چشم می‌خورد انتظار اندکی اصلاح و دست به دست شدن در این صنعت خواهد بود تا پس از اندکی مکث به همراه بقیه شرکت‌های بزرگ‌تر بازار حرکت نمایند.

کد خبر 5677084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عارف IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      2 1
      بورس و طلا هیجانی شدن ضرر در دو بازار قابل پیشبینی هست
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      2 1
      با تشکر از مهر بابت بررسی دقیق بازار سرمایه
    • FR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 1
      واقعا بورس در کدام سیاست دولت کمک حال دولت شد و یا ارزش پول کشور را کمک کرد و یا قیمت را به ثبات رساند بر عکس بورس همواره بالا رفتن قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی و افزایش ارزش و طلاجات و ارز خرید و احتکار و بالا بردن قیمت و سپس عرضه که از سیاست دوره ریاست هاشمی بود کار مثبت را از بورس شاهد نبودیم.
    • ح م ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      خدا رو شکر
    • قادر IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      الان نوبت سهام کوچکتر جا مانده هست .قرار نیست بورس گله ای حرکت کنه در موقع اصلاح نوبت سهام کوچکتر بازار است که در پشت سهام شاخص ساز در موقع صعود دیده نشدند وحالا نوبت خود نمایی آنهاست
    • ابی IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      2 0
      اگر طلا بریزن تو بورس دیگه هزار تومان هم وارد بورس نمیکنم ،بورس حرام است رزق روزی رو هم خراب میکنه
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      بورس ایران سوای بورسهای جهان هست و حرکت یک گام به جلو و چندین گام به عقب داره و بخاطر همین حرکتش هست که هنوز موفق نشده شاخص ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی سال ۹۹ را پس بگیرد. امروز ۱۹ دیماه هم اکثر سهم ها قرمز، منفی و کاهشی خواهد بود. این خط و این نشان.
    • حسین AE ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      3 0
      بورس 1000درصد از بازارهای دیگه عقب افتاده.....