۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۰۲

معاون فرماندار بیله سوار:

تلفات غیرعادی طیور بومی در بیله‌سوار کنترل می‌شود

تلفات غیرعادی طیور بومی در بیله‌سوار کنترل می‌شود

بیله سوار- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بیله سوار گفت: در راستای پیشگیری از وقوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تلفات غیرعادی در طیور بومی به ویژه در روستاها بررسی و کنترل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف بدرزاده بعدازظهر دوشنبه در نشست بررسی و پایش مستمر مراقبت از شیوع بیماری‌های طیور در بیله سوار اظهار کرد: با پایش و مراقبت مستمر تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: پایش مستمر زیستگاه‌های پرندگان مهاجر در بازدیدهای مشترک دامپزشکی با محیط زیست در سطح شهرستان و برگزاری ستاد کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان انجام شده و اقدامات کنترلی و امنیت زیستی در واحدهای پرورش طیور انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیله سوار اطلاع رسانی توسط ادارات دامپزشکی به مسئولان بهداشتی و دامپزشکان را یادآور شد و بیان کرد: دامپزشکان دارای پروانه اشتغال و متقاضیان فعالیت در واحدهای پرورش طیور باید با رعایت اصول بهداشتی و اعلام وقوع تلفات غیرعادی به ادارات دامپزشکی در زمینه پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان همت کنند.

بدرزاده با بیان اینکه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید اطلاعات دقیق از این بیماری داشته و تلفات غیرعادی در طیور بومی را به ادارات دامپزشکی شهرستان گزارش کنند، گفت: برگزاری دوره آموزشی و ترویجی، آشنایی با بیماری برای مرغداران و روستاییان توسط ادارات دامپزشکی و همکاری اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از مهمترین اقدامات در زمینه پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان است.

وی واکسیناسیون فصلی علیه بیماری آنفلوانزا را یادآور شد و بیان کرد: ویروس آنفلوانزا در گله‌های طیور و سایر ماکیان طبیعی است و ما در تمامی واحدهای تولید مرغ‌های صنعتی و مرغ تخم‌گذار واکسیناسیون را با پروتکل‌های مورد نظر انجام دادیم.

کد خبر 5677855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha