تداوم عملیات ضد صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری

تداوم عملیات ضد صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری

عملیات ضد صهیونیستی در مناطق کرانه باختری همچنان تداوم دارد و منابع فلسطینی از اقدامات جدید مبارزان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، مبارزان فلسطینی طی شب گذشته و صبح امروز شنبه دست به چندین عملیات ضد صهیونیستی زدند.

منابع فلسطینی گزارش دادند که مبارزان فلسطینی صبح امروز یک دستگاه خودروی نظامی اسرائیلی را در نزدیکی دیوار حایل واقع در غرب جنین به رگبار بستند.

مبارزان فلسطین همچنین شب گذشته به سوی پست بازرسی ارتش صهیونیستی در جنوب غرب شهر نابلس آتش گشودند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که مبارزان فلسطینی قبل از اجرای این عملیات یک پایگاه نظامی اسرائیلی را در جنوب نابلس هدف حمله قرار دادند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که گروه های مبارز عرین الاسود جوانان غیور فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی را به قیام گسترده علیه اشغالگران صهیونیست و آتش زدن لاستیک های خودروها و تخریب دوربین های مدار بسته دشمن صهیونیستی فرا خواندند.

از سوی دیگر مرکز داده‌های فلسطینی معطی در گزارشی بیان کرد که در هفته گذشته در مجموع ۲۱۸ عملیات مختلف مقاومتی در اراضی اشغالی به وقوع پیوست که طی آن ۴ صهیونیست به هلاکت رسیده و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

این عملیات‌ها شامل ۲۵ مورد تیراندازی، دو عملیات حمله به سلاح سرد، یک مورد زیرگیری با خودرو و ۸ مورد حمله به خودروهای اشغالگران اسرائیلی بوده است. فلسطینیان ده‌ها مرتبه نیز با حملات شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست مقابله کرده و با آنان درگیر شدند.

همچنین مبارزان مقاومت هفته گذشته یک پهباد اسرائیلی را سرنگون کرده و ۹ نارنجک دست‌ساز در مسیر گشتی‌های اسرائیلی منفجر کردند.

بر پایه این گزارش، از ابتدای ماه فوریه جاری تاکنون ۷ صهیونیست در عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان به هلاکت رسیده و ۴۸ نفر دیگر زخمی شدند.

درخواست برای نافرمانی مدنی 

نیروهای ملی و اسلام‌گرا و جوانان و عشایر و اهالی و ساکنان اردوگاه شعفاط در شمال بیت‌المقدس اعلام کردند که صبح یکشنبه نافرمانی مدنی آغاز می‌کنند.

این نیروها با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: در پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در بیت‌المقدس و دیگر نقاط علیه اشغالگران در اردوگاه شعفاط و روستای عناتا اعلام نافرمانی مدنی می‌کنیم.  این نافرمانی مدنی از ساعت ۲ صبح یکشنبه آغاز می‌شود و شامل خودداری کارگران از حضور در محل کارشان در مناطق اشغالی و توقف هرگونه همکاری با ادارات اشغالگران مانند اداره مالیات و شهرداری و نیز بستن مسیر منتهی به اردوگاه شعفاط می‌شود.

امضاکنندگان این بیانیه از همه مردم فلسطین خواسته‌اند که با آنان هم‌بستگی و از آنان حمایت کنند.

کد خبر 5712020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha