۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۵۷

مدیرعامل نیروگاه نکا:

۸.۳ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه نکا تولید شد

 ۸.۳ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه نکا تولید شد

نکا- مدیرعامل نیروگاه نکا گفت: در سال جاری بیش از هشت میلیارد و ۳۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار کیلووات ساعت انرژی در این نیروگاه تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی تازیکی با بیان این که طی ۱۱ ماه امسال، بیش از هشت میلیارد و ۳۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه تولید شد، گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا در بهمن ماه امسال نیز بیش از ۵۸۹ میلیون و۲۰۳ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد که از این میزان تولید بیش از ۵۶۰ میلیون و۹۰۸ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

وی گفت: طی یازده ماه گذشته ۸۰.۵ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخار و ۱۹.۵ درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد و در این مدت حدود ۸۶ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وی ادامه داد: برای ایجاد آمادگی تولید پایدار در دوران پیک مصرف فصل تابستان، تعمیرات اساسی واحد دو گازی و بویلر ۲ بازیاب در بلوک سیکل ترکیبی آغاز خواهد شد که به مدت ۹۰ روز به طول می‌انجامد.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش مؤثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

کد خبر 5717538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha