۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۲۶

رئیس امور آب شهرستان کهگیلویه در گفتگو با مهر:

طرح تعادل بخشی منابع آب در کهگیلویه اجرایی شد

طرح تعادل بخشی منابع آب در کهگیلویه اجرایی شد

دهدشت_ رئیس امور آب کهگیلویه گفت: طرح تعادل بخشی منابع آب در شهرستان های کهگیلویه و لنده اجرایی شد.

سید هادی خاضعی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: مرداب‌ها و مسیل‌ها، اراضی بستر و حریم رودخانه‌ها، برکه‌های طبیعی، «مصوب سال ۱۳۷۹ اراضی» در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از وزارت نیرو و به تبع آن شرکت آب منطقه‌ای بوده و متعلق به انفال محسوب می‌شوند.

خاضعی پور با اشاره به اینکه حفاظت از بستر و حریم رودخانه‌ها در مدیریت سیلاب مؤثر است، بیان کرد: تصرف بستر رودخانه‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند.

خاضعی پور تاکید کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی نمی‌توانند نسبت به آن اراضی ادعای مالکیت کرده و یا در آنها تصرف «تجاوز» غیرمجاز کنند.

وی افزود: در همین راستا با متصرفین مطابق قانون برخورد اعمال خواهد شد.

رئیس اداره امور آب شهرستان‌های کهگیلویه و لنده ضمن اشاره به اهمیت آزاد سازی بستر رودخانه‌ها جهت جلوگیری از زمین خواری و کاهش سیلاب افزود: با توجه به مسئولیت ذاتی خود برای مقابله جدی با متصرفین به بستر و حریم رودخانه‌ها بایستی علیرغم مشکلات و موانع موجود آزاد سازی ها را بطور جدی در دستور کار قرار دهیم.

وی همچنین آب را از منابع ملی و بستر و حریم رودخانه‌ها را جز اموال عمومی خواند و گفت: از جنبه تخصصی و به لحاظ مهندسی رودخانه تجاوز به بستر رودخانه‌ها ریسک وقوع سیلاب را افزایش و آن را به نقاطی هدایت می‌کند که در گذشته مورد هدف رودخانه نبوده است.

خاضعی پور گفت: همچنین چندین طرح از جمله طرح تعادل بخشی منابع آب را در شهرستان عملیاتی کردیم.

کد خبر 5723981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha