۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۳۵

مهر پای درد دل معلمان نشست

وضعیت آشفته نیروهای خرید خدمتی وزارت آموزش و پرورش

وضعیت آشفته نیروهای خرید خدمتی وزارت آموزش و پرورش

در حالی که وزارت آموزش و پرورش از کمبود نیرو رنج می‌برد؛ نیروهای خرید خدمت را استخدام نکرده و حتی قادر به پرداخت حقوق بسیاری از آنان هم نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش هر ساله یکی از اصلی‌ترین مشکلات نظام آموزشی کشور است.

در چند سال گذشته وزارت آموزش و پرورش به صورت موقت این مشکل را حل می‌کرد و در حالی که تعداد زیادی از نیروهای خود را هم به علت بازنشستگی از دست می‌داد؛ به صورت موقت نیروهایی را در قالب نیروهای خرید خدمات به کار می‌گرفت.

مشکل از آنجا شروع می‌شود که به بسیاری از این افراد این طور وعده داده شده بود که پس از مدتی می‌توانند به صورت پیمانی و اندکی بعد به صورت رسمی با وزارت آموزش و پرورش همکاری کنند. این زمان برای برخی از افراد به بیش از ۱۴ سال رسیده است.

در حالی که جذب نیروی خرید خدماتی امسال با تعداد بیشتری همراه بوده و بسیاری از این افراد نیز همچنان حقوقی نگرفته‌اند؛ وزارت آموزش و پرورش در نامه‌ای به شدت با هرگونه جذب نیروی خرید خدماتی مخالفت کرده و ادامه همکاری با این معلمان را منوط به قبولی در آزمون استخدامی آینده کرده است.

در نامه‌ای که به دست خبرگزاری مهر رسیده است است سید مجتبی هاشمی سرپرست مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌هایی که پیش از این اقدام به جذب نیرو کرده بودند نوشته شده است " به کارگیری معلم از طریق خرید خدمات ممنوع می‌باشد. بنابراین با تمرین مقدمات لازم جهت رقابت این افراد در آزمون استخدامی اخیر و همچنین رشته‌های شغلی دبیر و هنرآموز در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ مختص به نیروهای مزبور در مدارس اطلاع رسانی لازم صورت گیرد که در صورت تمایل مبنی بر ثبت نام در آزمون استخدامی با رعایت شرایط و ضوابط مربوط اقدام نمایند تا تضییع حقی از همکاران محترم صورت نشود. لازم به ذکر است چنانچه افراد مذکور در آزمون رد و یا شرکت ننمایند؛ هیچ‌گونه حقی مبنی بر به بکارگیری در سال تحصیلی آینده در آموزش و پرورش نخواهند داشت. "

وضعیت آشفته نیروهای خرید خدماتی وزارت آموزش و پرورش

شش ماه معلمی بدون حقوق

داستان نیروهای خرید خدمات امسال تلخ‌تر هم شده است و بسیاری از نیروهایی که از مهر ۱۴۰۱ با وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، تاکنون هیچ دریافتی نداشته‌اند.

یکی از همین نیروهای خرید خدماتی سال ۱۴۰۱ که حقوقی نگرفته است در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: از اول مهر که وارد آموزش و پرورش شدیم به ما قول دادند به صورت قراردادی فعالیت داشته باشیم. زمان گذشت اما خبری نشد به نزدیک اسفند که رسیدیم خبر آزمون استخدامی اعلام شد.

وی ادامه داد: ابتدا به ما گفتند آزمون شامل شما نمی‌شود و نیازی نیست در آزمون شرکت کنید. بعد گفتند حتماً آزمون بدهید که با شما قرارداد بسته شود ولی نمره مهم نیست حالا می‌گویند اگر در آزمون قبول نشوید همکاری با شما ممکن نخواهد بود.

این معلم با بیان اینکه کسی در آموزش و پرورش پاسخگوی مشکل ما نیست؛ گفت: کد پرسنلی هم حتی هنوز به ما ندادند. حقوق را هنوز ندادند و معلوم نیست چه زمانی حقوق شش ماه گذشته را می‌دهند گفتند شاید تا پایان اسفند ماه حقوق مهر و آبان را واریز کنند اما بیش از آن را نمی‌خواهند به ما بدهند وقتی اعتراض هم کردیم یکی از مقامات مسئول علناً به ما گفت مگر ما به شما گفته بودیم که به صورت خرید خدماتی با ما همکاری کنید؟ معاون منطقه‌ای که من در آن فعالیت دارم هم به ما گفته بود مشکلی برای پرداخت بودجه وجود دارد. آموزش و پرورش به دلیل پرداخت رتبه بندی با مشکل کمبود بودجه مواجه شده است.

یکی دیگر از این معلمان گفت: ۱۴ سال است من جزو نیروهای خرید خدماتی هستم اما همیشه به ما وعده و وعید می‌دهند.

وضعیت آشفته نیروهای خرید خدماتی وزارت آموزش و پرورش

یکی از همین افراد در صحبت با خبرنگار مهر گفت: من از سال ۱۳۹۲ مشغول به کار در آموزش و پرورش شدم. ده سال است که از نیروهای خرید خدمات هستم و هرساله به بهانه تعیین وضعیت ما را مشغول به کار کردند و بیمه هم برای ما رد کردند.

وی با بیان اینکه حقوق ما را هم با وضعیت نامناسب و با تأخیر واریز می‌کردند؛ گفت: عمدتاً حقوق ما را چند ماه یک بار واریز می‌کردند. من سرپرست خانواده هستم و این تأخیر در پرداخت حقوق واقعاً آزار دهند بود.

این معلم خرید خدماتی با اشاره به اینکه من فوق لیسانس دبیری ورزش دارم؛ گفت: در حال حاضر به ما می‌گویند باید در آزمون استخدامی شرکت کنید در حالی که رشته من را در آزمون نمی‌خواهند. بعد از ده سال خدمت به ما می‌گویند اگر در آزمون استخدامی قبول نشویم دیگر با ما همکاری نمی‌کنند. وقتی رشته من اصلاً جز رشته‌های مورد نظر در آزمون استخدامی نیست و زمان مناسبی هم برای آمادگی جهت شرکت در آزمون برای هیچیک از ما نیست؛ چگونه می‌توان برای این آزمون استخدامی آماده شد؟

وضعیت آشفته نیروهای خرید خدماتی وزارت آموزش و پرورش

تدریس در روستا به عشق معلم شدن

یکی دیگر از نیروهای خرید خدماتی از شهر اراک گفت: من از سال ۹۹ وارد آموزش و پرورش شدم و فقط به خاطر روزی که تعیین تکلیف و استخدام شوم تمام سختی‌ها را تحمل کردم. ما را به روستایی دور افتاده فرستادند بدون اینکه حقوقی در کار باشد؛ هزینه رفت و آمد و سرویس را از جیب خودمان می‌دادیم به عشق اینکه یک روز استخدام شویم.

این فرد ادامه داد: امسال هم با وجود آن‌که تاکنون یک ریال هم نگرفته‌ایم به ما گفته شده است؛ بعد از پایان سال تحصیلی اگر در آزمون قبول نشویم با ما قطع همکاری می‌کنند و معلوم نیست حقوق‌های عقب مانده ما کی پرداخت می‌شود.

یکی دیگر از همین نیروهای نیروهای خرید خدمات گفت: من از مهر ۱۴۰۰ به عنوان نیروی خرید خدمات وارد کلاس شدم و قبل از آن هم هفت سال پیش دبستانی در مدرسه دولتی مشغول بودم. دغدغه اصلی امثال من جدا از بلاتکلیفی امسال که نه قرار داد داریم نه بیمه نه حقوق این است که می‌گویند برای سال آینده شما دیگر معلم نیستید؛ مگر اینکه در آزمون استخدامی قبول شوید.

وی مدعی شد با معلمی که ده سال تجربه کاری دارد چرا باید این‌طور برخورد شده و آزمون بدهد و با کسی که اصلاً تجربه کاری ندارند مقایسه شود. این دو سال هم که نیروی خرید خدمات بودیم در کنار معلم‌های دیگر در مدرسه هستیم ولی ما نه کد پرسنلی داریم نه هیچ چیز دیگر و الان هم شش ماه از سال تحصیلی گذشته نه حقوق نه بیمه نه قرار داد هیچی و حتی ماه پیش شورای پزشکی فرستادنمون با وعده استخدام و قبل از آن هم مدارک بردیم و مصاحبه شدیم برای تبدیل وضعیت ولی هیچ خبری نیست.

راه حل ماجرا کجاست؟

پیگیری خبرنگار مهر برای پرس و جو از مسئولان وزارت آموزش و پرورش تاکنون بی نتیجه مانده و وضع معلمان خرید خدماتی همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

در حالی که وزارت آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه است؛ مشخص نیست چرا با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی امکان همکاری بیشتر با نیروهای خرید خدماتی که تجربه چند ساله تدریس را دارند؛ فراهم نمی‌کند. اگر جذب نیروی آموزشی با کیفیت و دوره دیده در دانشگاه فرهنگیان مطرح است؛ معلوم نیست چرا برای این دسته از معلمان نیز چنین دوره‌هایی فراهم نمی‌شود.

در حالی که کمبود نیرو در آموزش و پرورش بسیار بیش از نیروهای جذب شده در آزمون استخدامی پیش رو است؛ باید منتظر ماند و دید آیا وزارت آموزش و پرورش باز هم اقدام به جذب نیروی خرید خدمات با چنین وضعی خواهد کرد؟ اگر تصمیم بر این است که دیگر شاهد نیروی خرید خدمات نباشیم وزارت آموزش و پرورش چگونه قرار است کمبود نیروی خود را درمان کند؟

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5729255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رستم IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      47 4
      مناسفم بر کشوری با این همه ثروت.خب اینا شغل قبلشون را رها کردن به خاطر معلمی.چرا از اول کارشناسی نمیکنید.که الان این همه جوان دل سرد ونا رضایتی از دولت و نظام توی دلشون بکاریید. الانم اینا را نگه داریید تا کارشون را ادامه بدن مگه اونایی که توی ازمون قبول میشن یا معلمهای رسمی شقل القمر میکنند که اینا
      • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
        0 0
        سلام من از سال نود مشغول تدریس در غیر انتفاعی هام امسال خرید خدمات شدم حالا هم خرید خدماتم هم غیر انتفاعی ارشد ریاضی از دانشگاه تربیت مدرس تهران متولد ۶۶ با سه فرزند که یکیش یه ساله هست.من چه جوری درس بخونم اخه
      • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
        0 0
        سلام من از سال نود مشغول تدریس در غیر انتفاعی هام امسال خرید خدمات شدم حالا هم خرید خدماتم هم غیر انتفاعی ارشد ریاضی از دانشگاه تربیت مدرس تهران متولد ۶۶ با سه فرزند که یکیش یه ساله هست.من چه جوری درس بخونم اخه
    • نبوی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      27 1
      باسلام هر سال برای ما دوره مربط به پایه ای که تدریس داشتیم گذاشته شده و دوره دیده به کلاس رفتیم همچنین در دوره های ضمن خدمت هم شرکت کردیم با عشق کار کردیم به دورترین نقاط رفتیم واقعا این حق ما نیست با افرادی که حتی یک روز سابقه تدریس ندارندو همچنین وقت آزاد برای مطالعه دارند آزمون بدهیم
      • لل IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        6 16
        سلام عزیز جان آزمون بدهید مگه سخت هست ما آزمون شرکت کردیم نترسید راحت هست باید فقط بخونید
      • علی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        4 0
        چطوری بخونیم با دو شیفت مدرسه و زن و بچه مگه میشه که بشینیم بخونیم
      • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        3 1
        دلت خوشه ما بیچاره ها ۷ماه عمرمون از زمان ثبت نام تا زمان جواب مصاحبه هدرمیره وبه خاطر تک ظرفیتی وبومی نبودن رد می‌شویم وشما به راحتی کد پرسنلی آموزش پرورش را گرفتی وبه خوتان زحمت یک امتحان دادن نمی دهید؟اینم از عدل در کشور اسلامی که اینقدر پارتی بازی وبی عدالتی وجود داره و قوانین استخدامی مزخرف
    • مهین IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      21 1
      سلام بخدا مامعلمان مدارس غیر دولتی هم بلاتکلیفیم حدود ۱۰ سال با کمترین حقوق ومزایا کار کردیم به امید استخدام اما الان رشته ی حسابداری توی رشته های ازمون نبود حتی به ما فرصت رقابت راهم ندادند وبخدا این ظلمه بزرگی در حق ماست خواهشا صدای ما رو به گوش مسولین برسانید۰
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      23 0
      واقعا درحق معلمان جان فدا ظلم شد
      • ارگنجی تربت جام IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        0 0
        سازمان استخدامی و مجلس مصوب کرده کسانی که دوسال سابقه واریزی بیمه داشته باشند استخدام می شوند
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      18 0
      با سلام واقعا این حق ما معلمین خرید خدمات این نیست که دولت مردان وضع کردن
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      13 3
      با سلام واقعا این حق ما معلمین خرید خدمات این نیست که دولت مردان وضع کردن
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      19 0
      نمیدانم مسولین چه فکری در سر دارن بعد از ۹سال سختی وبی پولی حالا با آزمون میخوان ما را اخراج محترمانه کنند چرا ۹سال پیش آزمون نگرفتید حالا که عمر ما رفت پی تدریس با کلاس های ۴۰نفری و مناطق محروم دور افتاده حالا پس عدالت کجاست
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      23 3
      این حق مانیست که بعد از ۹سال سختی ب جان خریدن آزمون دهیم آزموده را آزمودن خطاست
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      14 1
      اصلا وزیر آموزش و پرورش این مشکل را بعنوان‌ مشکل قبول دارد یا مثل کرونا و آلودگی هوا و‌مسمومیت دانش آموزان ، کتمان میکند ؟
    • مهری IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      14 25
      خوب چرا رفتن با پارتی معلم شدن و نذاشتن اونایی که حقشون هست معلم بشن..دولت باید از افرادی که در دانشگاه دولتی درس خوندن دعوت به کار میکرد
      • علی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        21 3
        کسی با پارتی نرفته خرید خدمات بشه اگه ما پارتی داشتیم الان رسمی بودیم شما هم درست میگید نباید همون اول با وعده و وعید از ما سواستفاده میکردن تا کلاساشونو پر کنن بعد حالا که جوونیمون تو دورافتاده ترین روستاها بدون حقوق بگذره بعد حالا بگن اخراج
      • محمد IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        14 3
        شما اونجا بودی که با پارتی بازی رفتن سر کار .... زود قضاوت نکنید
      • فاطمه IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        16 12
        دقیقا خیلی هاباپارتی رفتن کسانی که حتی ی جدول ضرب ساده رویادندارن ازطریق خریدخدمات جذب شدن همینه که آموزش وپرورش پیشرفت نمیکنه همه باپارتی میرن همین خریدخدمات امسال همه ی کسانی که سرکار رفتن پارتی داشتن باچشم دیدم
      • مهسا US ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        2 2
        خب معلومه، 60درصدشون باپارتی رفتن من خودم خدا شاهده مدرکمو بزدم رشتم علوم اجتماعی بود گفتن باید علوم تربتی یا روانشناسی ای باشه مدرک طرف بامدرک مهندسی صنایع و جذب شده خب باید عدالت برقرار بشه هم خرید خدماتا هم نهضتیا هم حق التدریسا باید ازمون بدن قبولم نشدن بسلامت میخواستن بامدرک غیر مجاز وپارتیی ن
      • فاطمه IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        2 1
        بزرگوار من نیروی خرید خدماتم توی بهترین دانشگاه دولتی درس خوندم رشته م مهندسیه با معدل ۱۷ فارغ التحصیل شدم دانشگاه دولتی زمانی که کنکور دادم دانشگاه فرهنگیان نمیگرفتن وگرنه قبول بودم علیرغم میل باطنیم رفتم رشته مهندسی خوندم هیچ پارتی هم نداشتم به علت کمبود معلم و عشق به معلمی اومدم نیرو خریدخدمات
      • س NL ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
        5 1
        ما با پارتی نرفتیم که این اتفاق بیفته ،شما با سهمیه رفتین دانشگاه درس خوندین که الان پر از ادعا هستین ،یک روز یه کلاس ۴۵ نفره بهتون بدن نمیدونید چیکار کنید ،پس قضاوت بی جهت نکنید که خدا خودش عادله
      • علی IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
        2 1
        سلام عزیزم کسی با پارتی نرفته سر کار شما می خواستی ۴ سال هر روز ۴۰۰ کیلومتر رفت و برگشت بری سر کار بدون حقوق و بیمه کامل و از طرفی هم جزو دانش آموختگان دانشگاه دولتی باشی با معدل الف و دانشجوی دکترا و الانم کلاس با ۳۲ دانش آموز رو اداره کنی واقعا ظلم و بی عدالتی هست در حق نیروهای خرید خدمات
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      20 4
      ما چندین سال با بدترین شرایط کار کردیم و الان سنمون یک جوری شده که نمی‌تونیم جای دیگه ای هم استخدام بشیم لطف پیگیر باشید
    • محمد IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      10 4
      مگر نمیگید نیرو کم داریم همین افراد رو که تجربه هم دارن استخدام کنید یا ی امتیاز ویژه براشون تو ازمون استخدامی ها بزارید ...چرا میخواهید شخصی رو بیارید استخدام بشود که صفر کیلومتر هستش بعد ی کلی هزینه شخص میشه مثلا مهارت آموزی و... چرا وقتی یک چیزی رو میخواهید ارائه بدهید سلیقه ای عمل میکنید.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      12 20
      اینا همشون با رابطه و پارتی بازی نیروی خرید خدمات شدند لطف کنند ازمون بدن قبول شن بشن معلم دیگه اینقدر بلوا نداره ما که همین خرید خدمات رو هم بهمون نمی دادن چی بگیم
      • Mina JP ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        10 3
        دوست عزیز لطفا در مورد مطلبی که اطلاعات ندارید قضاوت و اظهارنظر نکنید این بندگان خدا در بدترین شرایط و با حداقل امکانات در دورترین مناطق روستایی فعالیت کرده اند بدون حقوق و کمترین امکانات .....من خودم چند سالی خرید خدمات بودم وکاملا اگاهم ولی چون تغییر رشته دادم دیگه معلمی رو ادامه ندادم.
      • ناشناس IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
        0 0
        کاملا درسته ما حتی خرید خدمات هم نگرفتنمون گفتن نیاز نداریم من سال ۹۷ رفتم اداره گفت خدماتی نمی گیریم
    • ایرانی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      7 1
      وزارت آموزش و پرورش جواب بدهد ؟ ۱. فراخوان جذب سرباز معلم ها بعد از حدود دو دهه دوری از سیستم آموزشی ( که اکثرا در مشاغل آزاد جذب شده بودند) ۲.جذب نیروهای پیش دبستانی با سابقه کمتر از ۳ سال فقط به واسطه سهمیه ایثار گری پدر آنها نه صرفا رزمنده بودن آنها که دو ماه خدمت سربازی در مناطق جنگی و همچنین نه
      • زینب IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        1 2
        میشه لطف کنید معلمان خرید خدمت از چه فیلتری عبور کردند و وارد سیستم شدند؟ صدرصد، با پارتی رفتن چراااا ما نتونستیم وارد سیستم بشیم
      • صبور IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
        0 0
        کلاس ها ۴۵ نفر که در بعضی مدارس مشکلات روانی شان از درس خواندن بیشتر معضل شده دنبال چه هستن حقوق ۴تا ۸ تومن حقوق معلم چه قدر تاسف بار که حامی نداره آموزش وپرورش بچا های نماینده هایمجلس معلم بودند ودرد معلم ها را درک میکردند نه بن خرید نه آجیل عیدیک میلیون و۸۰۰تومان عیدی دادند گریه داره
    • حمید IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      4 1
      اینا همون پول ثبت نام ازمونو عشقا نفری ۲۳۰ هزار تومن بقول خودشون ۳۵۰ هزار نفر ثبت نام کردن چقدر میشه معلومه میگن باید همه شرکت کنن
      • محمد CA ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        3 1
        آفرین.... میشه ۶۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ... با همین پول افرادی که قبول میشن با سود همین پولا نفری ۶ تومن بهشون میدن ...
    • 09132461997 IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      9 4
      باسلام واقعا حق معلمای خرید خدمات این نیست .همه نیروها رو به هر نحوی جذب کردن .ولی موقع خرید خدمات رسید .ازمون سراسری باید گرفته بشه
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      5 5
      سلام واقعا راست میگن با این فشارهایی که برای فرستادن ما به کلاس به سرمون اومد مگه میشه دوباره برای استخدام درس خواند مایی که تجربه دارم خدا حافظ واقعا متاسفم
    • ساره IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      8 5
      این ناپختگی وزیر هست که بعد از یک دهه کلاس داری نیروهای خرید خدمت،رو بدون درنظر گرفتن تجربشون یک ازمون مثل مردم عادی بگیرید.یعنی هنوزبچه های مارمیخواین دربوته ازمایش بذارید؟چقدر دوباره هزینه بشه تا نیروهای جدیدتون معلم بشن
      • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        2 1
        عمر بچه های بی پارتی به خاطر آزمون دادن هدر بره شما هم به راحتی برین معلم بشین ؟؟؟؟؟
    • مینا IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      9 3
      مگ این بندگان خدا خودسرانه رفتن توی مدارس؟ خوب آموزش و پرورش درخواست نیرو داده بود و چون بودجه نداشته خ خ گرفته و حالا بی انصافی نیرویی که با شرایط سخت کنار اومد شما الان با بی مهری جوابش کنید،خ خ سالهاست آزمونش رو پس داده
    • محسن IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      11 4
      خدایی حقشون هست استخدام بشند من خودم دیدم چه قدر از جون و دل مایه میزارند
    • MD ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 1
      من خودم آموزگار بازنشسته هستم نباید مردم را سر کار گذاشت روز اول باید می گفتن نباید بیایید حالا هم آمده باید جایی در این اداره داشته باسهع
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      2 0
      واقعا حق خرید خدمات ها نیست..... نیروهای نهضتی بدون آزمون سراسری قبول شدند مگه خرید خدمات ها از نهضتی ها چی شون کمتر هستند که باید آزمون بدن
    • مهدی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      11 5
      نیروهای خرید خدمت سابقه ی سالها تدریس دارند و باید بدون آزمون استخدام رسمی شوند.
    • الهام IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      مگه این چهار تا کتاب که برای آزمون استخدامی گذاشتند چه چیزی رو میتونه بسنجه که خ خ بنده خدا هنوز نتونستن خودشون رو ثابت کنن؟ در حالیکه بچه های خ خ همه گزینش شدند و آزمونشون رو پس دادند!
    • ناشناس IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      حالا جالبه تو بعضی از استانها بهشون گفتن اگر دوشیفت کار کنید قرار دادی میشید دو تا کلاس ۴۰نفره رو توی ۶ماه گردوندن بدون یک ریال پول
    • ناشناس IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      2 0
      ما کلی دوندگی کردیم تو دهه‌ی ۹۰ نتونستیم خرید خدمات بشیم اینا چطور رفتن ؟؟؟ مسلما که با فراخوان نرفتن
    • نوید IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 0
      واقعاً این معلمان بند خدا چگونه درس حق طلبی وایستادگی و شهامت را به فرزندان این مرز و بوم آموختند،که خودشان نتوانستند هنوز مطالبه گر حقوق عینی خود باشند؟؟ جای تاسف و ناراحتی دارد
    • سیاوش IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      به خدا کوچک کردن قشر فرهنگی در هر جامعه یعنی کوچک کردن نسل آینده،قشر زحمتکش خ خ همیشه با تمام توان زحمت کشیدن و از این همه تبعیض سرافکنده بودند، بعد توقع داریم جوانان این مرز و بوم به کجا برسند وقتی که الگوی با شهامت و حق‌طلبی نداشتند واقعاً باید به حال این اجحاف ها گریست
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      فقط هر سال به بهانه پول جمع کردن وکیسه شون رو پر کردن آزمون استخدامی میذارن وبا روح وروان مردم بازی میکنن وباز آدمهای لایق وکارآمد را به بهانه قبول نشدن در آزمون کنار میگذارن...خدایا مطمئن باش این مسولین ما به قیامت اعتقادی ندارن وفقط غرق در سیاست ومکاری شده اند.
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      خرید خدماتی که تو شرایط سختی آموزش وپرورش چندماه چند ماه حقوق نگرفته وبیمه نشده وفی سبیل الله کار کرده ودرواقع امتحانش رو پس داده حق اش این نیست که الان که وقت خوشی هست بیرون بشه ونیروهای دیگه که هیچ کدوم این شرایط سخت رو نکشیدند جایگزین اش بشن.
    • سمیرا IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 1
      آزموده را آزمودن خطاست. ده سال تجربه راکنار می گذارند که آزمون بگیرند؟ تخصص را رها میکنند تا قبولی تست را سرکار بیاورند؟متاسفم برای مکتب انسان سازی که به جای تربیت انسان امید هزاران معلم را به تلی از خاکستر تبدیل می کند؟جواب روح بیمار و جسم خسته ی این معلمان که دارید عشقشان را می گیرید چگونه می دهید
    • سادینا IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      2 0
      جذب افراد با صلاحیت باید در الویت باشه، افرادی که چندین سال سابقه کار دارن مطمئنا معلومات کافی برای شرکت در آزمون رو طبیعتا باید داشته باشد و نباید براشون جای نگرانی باشه
    • US ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      این ازمون بدردماهانمیخوره تنهاراه ازمون داخلیه مثل نهضتیها و...
    • 0749959096 IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      منم 8سال است نیروی خریدخدماتم وباسخترین شرایط دردورترین روستاها دورازخانواده کارکردم بدون حقوق وکرایه راه سپری کردم درتمام طرح وبرنامه ی اموزشی رتبه برترشدم. مگه هرسال سرگروه های بازدیداموزشی نمیان مدارس چطورهمه جا ازاین نیروها دراداره ها تعریف میکنند. تمام فرصت های شغلی راازدست دادیم.
    • عباس US ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 0
      درجواب اون فردکه میگه پارتی بازیه عموجون من خودم دوباربارتبه بالاکارنامه سبزشدم ولی چون ظرفیت پایین بود بکارگیری نشدیم چندین بارپیگیری ورفت وامددراداره کل منوبکارگیری کردن پس لطفا نظرات کذب ندید
    • زهرا IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      اوج بی انصافی و نا عدالتی است برای این قشر زحمتکش و ایثارگر واقعی و واقعاً مظلوم،بعداز چندین سال خدمت صادقانه و خالصانه.استخدام معلمین خرید خدمات آموزشی و تعیین تکلیف این عزیزان هرچه سریعتر باید اتفاق بیفتد،کارمندان کدام نهاد وارگان شش ماه بدون حقوق وبیمه کار میکنند؟استخدام معلمین خرید خدمات آموزشی.
    • سارا IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      3 0
      سلام چطوری نیروی خرید خدمات میشید راهشم که حالابیفایده هست به ماهم بگید ما که حتی واسه نیروخدماتی میریم واسه آموزش پرورش میگن همه چی شده ازمونی باید سایت ثبت نام کنی
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      کلا عادت کردن به بیگاری کشیدن از این ملت واقعا جای تاسف داره تو مملکت مثلا اسلامی حق هزاران نفر ضایع شود وهیچ کس پاسخ گو نیست توی هیچ کشوری همچنین ظلم بزرگی به ملتشان نمی کنند به جز ایران هزاران بار تاسف
    • 1640120858 IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      بعد چندسال بردگی عمر و جوانیمان تباه شده ۱۰ سال درس بده آخرش اخراج حتی چندساله کارنامه سبز شدم تو مصاحبه فقط افراد خودشونو برمیدارن
    • سعید IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 0
      واقعاواستون متاسفم کسی که ۶ماه ازجیب خودش پرداخت میکنه پولداره ولی مخش معیوبه باپول این ۶ماه جنس خریده بودی ومغازه زده بودی الان به اموزش پرورش وام میدادی،وجودشماها سمه واسه رسمی ها چون به اونا هم میگن نگاه کنیدچقده ادم بیکار منتظرن بیان کلاس ومدرسه حق وحقوق رسمی ها روهم ضایع کردید هرچه زودتر ول کنی
    • علی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      متاسفانه پارتی بازی زیادی شد سر خرید خدمت من خودم دیدم الانم باید زودتر حاوی اینکار رو میگرفتن البته خیلیا هم زحمت کشیدن به امیدی حقشون نیست اینطور اخراج بشن کاش عدالت رو اجرا کنن
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      4 1
      بهترین کار رو کردن همه باید ازمون شرکت کنن من خودم ۱۵ ساله مربی پیش دبستانی هستم چرا باید تفاوت باشه همه آزمون شروت کنن هرکسی قبول شد میگن وقت کمه ببخشبد مگه بقیه که در آزمون شرکت میکنن با شما تفاوتی دارن شرایط واسه همه یکسان هست
    • ناشناس IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      نیروهای خرید خدمات شما باید چند بار از یک سوراخ گزیده بشین چرا با وجود بودجه و رانت خواری های آموزش و پرورش و سازمان سنجش بدون حقوق و دستمزد کار کردین ؟؟؟ جواب مشخصه اول و آخر مقصر شخص شما هستین که برای وزارتی زحمت کشیدین که هیچ ارزشی برای جوان این مملکت قائل نیست ... اشتباه کردین مگه شما برده بودین
    • ارگنجی تربت جام IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 0
      من هم نظرم اینه که جذب بشن
    • S IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      خطاب به اون بزرگواری که میگن با پارتی خرید خدمات وارد شد خیلی از نیروها به فرض در استان خراسان جنوبی با آزمون و طی مراحل گزینش وارد شدند میتونید جستجو کنید
    • شهروند IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 0
      نظر عزیزان قابل احترام است اما اگر به دنبال پول و زندگی بخور نمیر هستید بمانید و اشتباه سی ساله مارو تکرار کنید بازنشسته امسال با سی سال خدمت وحق مدیریت و لیسانس نه میلیون و ششصد هزار حکم بازنشستگی گرفتم یعنی یک پنجم یک آرایشگر در پایین شهر ویا راننده تاکسی دیر فهمیدیم چقدر دلسوز بودن
    • کمال مصطفی پور IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 0
      معلمی با ۳۸ دانش آموز کلاس اول ابتدایی، چقدر وقت دارد بخواند برای آزمون؟
    • سهیلا NL ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      1 1
      نیروی خرید خدمات بهترین نیرو درکشور هستن که با امتیازاتی که کسب کردن و دوره هایی که گذروندن حتی دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان نداشتن تونستن مهرت های معلمی و نشون بدن ،این نیروها لیاقت معلمی و هزاران بار نشون دادن ، من یکی از اولیا هستم که فرزندم معلمش نیروی خرید خدمته که با جون و دل درس میده
    • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      0 0
      باسلام دوازده سال است که با رتبه‌بندی معلمان را مسخره می کنند حالا که بازنشسته شده ايم رتبه‌بندی معلمان یه طوری اجرا شده است و در این مدت همه ی نمایندگان مجلس ورییسان جمهوربرای تبلیغات خود از رتبه‌بندی معلمان سوءاستفاده می کنند حالا که بازنشسته شده ايم رتبه‌بندی معلمان یه طوری اجرا شده است و کساني ک
    • الهام IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      7 1
      الان چندین ساله که به خاطر همین نیروهای خرید خدمات آزمون آموزش و پرورش باتعداد کم مثلا یه نفر دونفر استخدام میکردباعث میشدن حق مایی که درس خوندیم تو دانشگاه های معتبر کشور ضایع بشه الان این گوی و این میدان اگه تحصیلاتشو دارین خب آزمون بدین چرا ناراحت میشین آزمون استخدامی تنها راه عدالته
    • بهار IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      0 0
      سلام تبعیض و بی عدالتی در حق نیروهای بعد ۹۱ تمامی ندارد .نیروهای قبل ۹۱را بدون آزمون و تنها با گذراندن دوره ی مهارت آموزی استخدام کردند ولی به ما نیروهای بعد از ۹۱ میگن در آزمون شرکت کنید..ولی حتی به رشته ی ما اجازه ی شرکت در آزمون نمی دهند .بی عدالتی و ظلم تا کجا .........
    • مریم رنجبر IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      0 0
      با سلام ما معلمان خرید خدمات با سختی وبا حقوق ناچیز زندگی کردیم به امید استخدام واقعا از انصاف به دوره که از ما آزمون بگیرند ما تجربه داریم دوره های مختلفی را گذرانده ایم و حتی یک سری را بدون آزمون فقط به خاطر سهمیه رسمی کردند بدون در نظر گرفتن سابقه از رهبر و ریس جمهور در خواست داریم ما رسمی کنند
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      0 0
      واقعا ظلمه، هرچند اکثر اینا با پارتی جذب شدن
    • امین IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      1 0
      این سیستم و این روش جذب نیرو توهین به ارزش والای معلم است، از عشق و علاقه افراد به تدریس سود میبرد
    • امین IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      1 0
      این سیستم و این روش جذب نیرو توهین به ارزش والای معلم است، از عشق و علاقه افراد به تدریس سود میبرد
    • فی سبیل الله IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      0 1
      دانشگاه آزاد با این همه دب دبه وکب کبه حقوق استاتید را نمی‌دهد و وسال یه رار پرداخت می‌کند وبیماری این مدلی نیست که فردی با مدرک دکتری ساعتی ۲۰ هزار تومان حقوق میگیرد کدام نماینده مجلس با مدرک دکتری این حقوق تدریس می‌کند واقعا حق الناس نیست مگر صدقه میدهند وکیفیت اموزش می‌خواهند اصلا نبایدزندگی کرد
    • علی ازپاکده IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      3 1
      تازمانی که به اموزش وپرورش توجه نشود اموزش با صفر بی سوادی۱۰۰درصد
    • نرگس IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      3 1
      آموزش وپرورش تو این چند سال گذشته هیچ فراخوانی برای گرفتن نیروی حق التدریس و خرید خدمت نداده به نظر شما این افراد چطوری وارد آموزش وپرورش شدن؟
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      2 0
      متاسفانه به یک روال اشتباه مواجهه هستیم که ابتدا با پارتی وارد می شوند و تعهد می دهند ادعای استخدام نداشته باشند و بعد هم با تجمع درخواست استخدام دارند خواهر و برادر گرامی در آزمون شرکت کنید اگر توانمند هستید حتما قبول می شوید.
    • محمد IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
      2 0
      تو فاميل ما طرف ۱۰تاشغل داره امسال آزمون پرورش زنگ میزنن میگن استخدامی.ولی طرفی که سالها درس میخونه هیچی به هیچی این آزمون واقعا خوب شده حق خیلیام گرفته میشه
    • نرگس IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      0 0
      من آزمون قبول شدم دوسال نیروی خرید خدمات هستم ۱۵سال سابقه مدیر ومربی پیش دبستانی الان که آزمون قبول شدم به خاطر دوماه اضافه سن منو وارد مصاحبه نکردن این چه وضعیت آموزش وپرورش که چنین برخوردی با معلمی که ۱۵سال در حوزه کودک فعالیت می‌کنه عدالت وجود ندارد
    • فریبا US ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      0 0
      با سلام و احترام ب مسؤلین محترم الله رو شاهد میگیرم ک از ته قلبم دارم میگم معلمان خرید خدمات سیستان و بلوچستان رو تبدیل وضعیت کنید ن با تبعیض ما زندگی و بچهای خود رو رها کردیم ت روستای دور افتاده حقوق با تاخیر بدون خرجی ب داد ما برسید میگن از این سال تا اون سال مگه ما فرزندان این جامعه نیستیم
    • فریبا US ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      0 0
      با سلام من آزمون کارنامه سبز شدم چرا مصاحبه رد شدم موندیم بخدا چکار کنیم با بچه ی کوچک سرکلاس بریم آزمون بخونیم رد بکنن بنظرتون انگیزه ی هست قضاوت با شماست نکنید ما هم خرج و زندگی داریم نیروی خرید خدمات سیستان و بلوچستان رو جذب کنید یا حداقل حقوق سربرج بدین تا از گشنگی نمیریم الله عادل است