۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹

پیشکسوت دفاع مقدس:

نیروهای هوانیروز بالگردهای گلوله خورده را شبانه تعمیر می‌کردند

نیروهای هوانیروز بالگردهای گلوله خورده را شبانه تعمیر می‌کردند

اصفهان – پیشکسوت دفاع مقدس گفت: نیروهای فنی هوانیروز بالگردهای گلوله خورده و معیوب در خط مقدم نبرد را شبانه تعمیر می‌کردند تا به پرواز در آید و بر سر دشمن اجرای آتش کند.

به گزارش خبرنگار مهر، یادواره شهدای پایگاه چهارم رزمی هوانیروز ارتش ظهر یکشنبه با حضور خانواده شهدا و مسئولان لشکری و کشوری اصفهان و حضور مردم و کارکنان هوانیروز اصفهان برگزار شد.

در این مراسم ضمن گرامیداشت شهدای هوانیروز ارتش در اصفهان از شهدای شاخص مدافع حرم شهید ابوالفضل شیروانیان و شهید فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شهید علی بهروزیان‌نسب قدردانی و تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم و پس از اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه رزم نوازان هوانیروز ارتش در اصفهان و اجرای صلوات خاصه، سرهنگ ستاد خلبان بهرام نظری، فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش ضمن سخنانی، با خوش‌آمدگویی به خانواده ارجمند شهدا و مسئولین شرکت کننده در جلسه گفت: پیام این یادواره بزرگداشت شهدا این است که بگوییم هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه در تبعیت محض و حمایت از مقام معظم رهبری و فرماندهی عظیم الشان کل قوا آمادگی دارد دل در راه و جان بر کف در دفاع از ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایفای نقش کند و همچون شهدای بزرگ و خوشنام هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران جان بدهد تا آرمان و اعتقادات و میهن عزیزش آسیب نبیند.

نیروهای هوانیروز بالگردهای گلوله خورده را شبانه تعمیر می‌کردند

پیرو مسیر شهدا هستیم

وی تصریح کرد: امروز سالگرد عملیات غرورآفرین بدر است که در این عملیات چند خلبان و مهندس فنی هوانیروز به شرف شهادت نائل آمدند که استاد خلبان شهید محمد علی بختیاری یکی از آنها است و امروز سالروز شهادت اوست.

سرهنگ خلبان نظری گفت: در پاسداری از آرمان شهدا و پیروی از مسیر حرکت آنان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

همچنین امیر سرتیپ جانباز غلامحسین دربندی پیشکسوت دفاع مقدس و عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی و راوی دفاع مقدس نیز در این مراسم با تشریح فرهنگ حاکم بر دوران دفاع مقدس و بیان خاطراتی از فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دوران دفاع مقدس ما دارای درس‌ها و معرفت‌های خاصی است باید برای نسل‌های امروز گفته شود و برای نسل‌های فردا باقی بماند.

بیان خاطره‌های دوران دفاع‌مقدس هرگز تکراری نخواهد شد

وی اضافه کرد: بیان خاطره‌های دوران دفاع‌مقدس هرگز تکراری نخواهد شد چون از جنس حماسه و شهادت و از جنس کربلاست و دقیقاً مثل تکرار فلسفه‌های قیام عاشورا، باعث ماندگاری و اثر گذاری مفاهیم آن می‌شود.

نیروهای هوانیروز بالگردهای گلوله خورده را شبانه تعمیر می‌کردند

این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: اساس برگزاری یادواره‌های شهدا این است که حماسه‌ها بازگو شوند و با این تکرارها شهدای مدافع حرم مثل شهید حججی‌ها برای نظام و انقلاب و کشور به وجود می‌آید، حتی همین شهدای ارزشمند و شریف مدافع سلامت هم اقدام و ایثار و شهادتشان از جنس شهدای مدافع حرم و شهدا دفاع مقدس است.

وی گفت: در هر صحنه حساسی که مملکت نیاز داشت، چه در دفاع مقدس، چه در بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله هوانیروز همیشه بود و ایفای نقش کرد و فداکاری به خرج داد.

پیشکسوت دفاع مقدس ایثار و هنر نیروهای فنی هوانیروز در خط مقدم نبرد را نیز ستود و گفت: نیروهای فنی هوانیروز بالگردهای گلوله خورده و معیوب در خط مقدم نبرد را شبانه تعمیر می‌کردند تا به پرواز در آید و بر سر دشمن اجرای آتش کند.

نیروهای هوانیروز بالگردهای گلوله خورده را شبانه تعمیر می‌کردند

وی گفت: از دل آن ایثارها و حماسه‌، به عزت و آزادی رسیدیم و حفظ آن ایثارها و ارزش‌ها و حماسه‌ها، با زنده‌نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و بازگویی حماسه‌های آنهاست.

امیر سرتیپ دربندی همچنین از صبر و استقامت و تحمل و ایثار خانواده شهدا تقدیر کرد و گفت: هم مدیون شهدا هستیم و هم تا ابد مدیون ایثار و صبر خانواده شهدا هستیم.

در ادامه این مراسم نیز الناز مسائلی، برادرزاده شهید محمد مسائلی به نمایندگی از خانواده شهدای هوانیروز با قرائت دکلمه‌ای سرشار از شور و شعور با ادای احترام به مقام شهدا با آرمان‌های شهدا در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران اسلامی بیعت کرد و اطاعت از مقام معظم رهبری توشه نماز و سلاح حجاب و تحصیل علم را از مهمترین اقدامات ادامه مسیر شهدا بر شمرد.

کد خبر 5731391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      2 0
      شهدا رفتن برای دفاع از خاک و نا موس اما متاسفانه یه عده ای اموال این کشور رو غارت میکنن میبرند اگه مردم اعتراض کنن مشکل معیشت داشته باشند انگار نه انگار واقعا خجالت داره تا کی این راه ادامه داره