۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۱۳

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل خبر داد؛

آغاز معاینه پزشکی ۷۲۰ حجاج اردبیلی

آغاز معاینه پزشکی ۷۲۰ حجاج اردبیلی

اردبیل- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در آستانه اعزام حجاج به خانه خدا، فرآیند معاینه پزشکی ۷۲۰ نفر از حجاج اردبیلی آغاز شد.

حمید قویدل در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حجاج بیت‌الله‌الحرام از استان اردبیل در قالب حج تمتع مورد معاینه جسمی قرار گرفته تا سلامت آنها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: حجاج اردبیلی امسال در قالب پنج کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که فرآیند معاینه پزشکی آنها علاوه بر اردبیل، در شهرستان‌های پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال نیز شروع شده تا حجاج از لحاظ سلامت مورد معاینه دقیق‌تر قرار گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این فرآیند تا ۱۶ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و بیش از پنج پزشک تلاش می‌کنند تا حجاج بیت‌الله‌الحرام را مورد معاینه جسمی قرار داده و سلامت روحی آنها را نیز مورد ارزیابی قرار دهند.

قویدل افزود: حجاج علاوه بر معاینه پزشکی، باید در مورد بیماری‌های احتمالی خود به پزشک معالج گزارشی را ارائه داده و نوار قلبی را نیز برای اطلاع از سلامتی خود به مراکز معاینه ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری حجاج بتوانیم در حج امسال سلامت آنها را حفظ کرده و تمامی حجاج ایرانی با سلامتی کامل به خانه خدا مشرف شده و از این سفر معنوی بازگردند.

قویدل اضافه کرد: واکسیناسیون حجاج نیز قبل از عزیمت آنها با همکاری پزشکان متخصص و مجموعه بهداشتی، درمانی هلال احمر انجام می‌شود و اعزام اکیپ‌های پزشکی را نیز به همراه حجاج به مکه و مدینه شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: در کنار اجرای این طرح از ۲۴ اسفندماه طرح نوروزی هلال احمر با همراهی سایر نهادها آغاز شده و تاکنون موفق شدیم به بیش از پنج هزار و ۸۳۵ مسافر نوروزی و گردشگران خدمات متنوع بشردوستانه را ارائه کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: هلال احمر با تمام توان در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی حاضر شده و سعی می‌کند خدمات کیفی‌تر و مطلوب‌تری را به آحاد جامعه ارائه کند.

کد خبر 5742853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha