۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

حضرت خدیجه(س) ولایت مدار و کادر ساز بود

حضرت خدیجه(س) ولایت مدار و کادر ساز بود

کرمانشاه- مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، گفت: حضرت خدیجه(س) ولایت مدار و کادر ساز بود.

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س)، اظهار کرد: این بانوی یزرگوار نخستین زنی بودند که به پیامبر اکرم (ص) ایمان آوردند و یکی از ویژگی‌های بارز ایشان دفاع از پیامبر در زمان‌های مختلف بود.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در شأن حضرت خدیجه فرمودند ایشان مرا تصدیق می‌کرد زمانی که همگان مرا تکذیب می‌کردند و حضرت خدیجه (س) همواره در راستای بیان حقایق گام برداشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) از صفات برجسته فراوانی برخوردار است که موحد بودن، ولایت پذیر بودن، جهاد در راه خدا به وسیله اموال، تربیت شاگردان و کادرسازی در مسیر ولایت پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) و جهاد تبیین از جمله این صفات نیکو است.

احمدی بیان کرد: در مسیر تبلیغ دین الهی همواره زنانی حضور داشتند که یاری گر دین خداوند بودند که در کنار حضرت عیسی (ع) حضرت مریم، در کنار حضرت موسی (ع) مادر ایشان، در کنار پیامبر اکرم (ص) حضرت خدیجه (س)، در کنار امیرالمومنین (ع) حضرت زهرا (س) و در کنار امام حسین (ع) حضرت زینب (س) قرار داشتند و ما نیز در نظام جمهوری اسلامی برای شکل دادن به تمدن اسلامی باید بانوانی را داشته باشیم که به لطف خداوند چنین بانوانی در جامعه ما حضور دارند.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) یک از افراد ثروتمند زمان خود بود که تمام اموال خویش را در خدمت اسلام و پیامبر اکرم (ص) برای تبلیغ دین خدا قرار دارد و نکته جال توجه این است که ایشان همواره در راستای تجارت سالم و بدون ربا گام بر می‌داشتند.

کد خبر 5744442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha