۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۴

در خارطوم رخ داد؛

ازسرگیری مجدد درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع

ازسرگیری مجدد درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع

رسانه‌های عربی از آغاز مجدد درگیری‌ها میان نیروهای ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور در مناطق مختلف خارطوم خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره گزارش داد که درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در مناطق مختلف خارطوم از سرگرفته شده است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی رسمی ارتش سودان اعلام کرد که اخبار منتشرشده در خصوص تحت محاصره درآمدن مرکز فرماندهی کل توسط نیروهای واکنش سریع صحت ندارد.

وی افزود: هنوز درگیری‌ها در برخی مواضع وجود دارد اما امور به سمت ثبات درحرکت است.

شب گذشته و همزمان با تشدید تنش‌ها در سودان، شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نسبت به درگیری‌های ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع ابراز نگرانی می‌کنیم.

در بیانیه بیانیه شورای امنیت آمده است که اعضای این شورای از تلفات جانی و آسیب دیدن شهروندان در میان غیرنظامیان ابراز تأسف می‌کنند.

شورای امنیت همچنین در این بیانیه خواستار توقف فوری درگیری‌ها در سودان شده و گفته است که از همه طرف‌ها می‌خواهد به پشت میز مذاکره بازگردند.

از سوی دیگر کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرده است که شمار کشته‌ها در درگیری‌های داخلی در مناطق مختلف این کشور از جمله خارطوم پایتخت به ۵۶ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵۹۵ تن رسیده که حال ده‌ها تن از آنها وخیم گزارش شده است.

این خبر در حالی است که در تازه‌ترین گزارش‌ها درباره تحولات میدانی در سودان، یک منبع نظامی این کشور به الجزیره گفت که ارتش سودان توانسته است مقر فرماندهی نیروهای واکنش سریع را در شهر «کسلا» به دست بگیرد.

همچنین نیروهای واکنش سریع سودان اعلام کردند که در منطقه «پورت سودان» هدف حمله هوایی خارجی قرار گرفته‌اند. این نیروها درباره عواقب هرگونه دخالت خارجی در تحولات داخلی سودان هشدار دادند.

کد خبر 5756029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha