۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۰۶

کرملین: آمریکا نمی‌تواند اطلاعی از تلفات جنگی روسیه داشته باشد

کرملین: آمریکا نمی‌تواند اطلاعی از تلفات جنگی روسیه داشته باشد

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد: آمریکا ارقام ساختگی درباره شمار تلفات نظامی روسیه در جنگ اوکراین مطرح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه به ادعای آمریکا در خصوص شمار تلفات نظامیان روسیه در نبرد با اوکراین پاسخ داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که آمریکا نمی‌تواند از تلفات روسیه در عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین مطلع باشد.

سخنگوی کرملین تاکید کرد که واشنگتن نمی‌تواند هیچ رقم صحیحی در این باره ارائه کند، آنها چنین داده‌هایی ندارند. باید فقط بر روی آن ارقامی تمرکز کرد که به موقع از سوی وزارت دفاع روسیه منتشر شده است.

پسکوف در عین حال افزود که آلمان نمی تواند از اینکه اوکراین از تسلیحات ارائه شده از سوی غرب برای حمله به روسیه استفاده نمی کند، اطمینان حاصل کند.

سخنگوی کرملین یادآورشد که کی‌یف در حال حاضر (با تسلیحات غرب) خاک روسیه را گلوله‌باران می‌کند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره گزارش تازه‌ای که درباره شمار قربانیان ارتش روسیه منتشر شده، مدعی شد که در پنج ماه گذشته شمار قربانیان (کشته‌ها و مجروحین) به دست کم ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

کربی می‌گوید که از این تعداد ۲۰ هزار سرباز در حین نبرد کشته شده و حدود نیمی از قربانیان، در عضویت ارتش خصوصی واگنر، وابسته به مسکو بوده‌اند؛ ارتشی که به طور انحصاری شهر راهبردی باخموت در شرق اوکراین را محاصره کرده و به‌رغم پیشروی تلفات سنگینی را نیز متحمل شده است.

کد خبر 5769539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رمضانی AE ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      0 1
      چرا در باره تجاوز آمریکا به سوریه هیچکی حرفی نمیزند