۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱

در حاشیه نشست مسکو؛

امیرعبداللهیان با چاووش اوغلو دیدار کرد

امیرعبداللهیان با چاووش اوغلو دیدار کرد

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در حاشیه نشست چهارجانبه وزرای خارجه در مسکو با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه نشست چهارجانبه وزرای خارجه در مسکو با همتای ترکیه‌ای خود دیدار و گفتگو کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در حاشیه نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه در مسکو ملاقات کردند.

حسین امیرعبداللهیان در دیدار امروز مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با وی موضوعات مورد علاقه مشترک را مورد گفتگو قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن مهم خواندن اجلاس چهارجانبه وزرای خارجه در ارتباط با سوریه، برای دولت و ملت ترکیه آرزوی موفقیت در برگزاری انتخابات آتی در آن کشور نمودند.

امیرعبداللهیان گفتگوهای امروز چهار وزیر خارجه را مثبت و گامی رو به جلو خواندند و اظهار داشتند ما به تلاش‌های خود برای به موفقیت رسیدن این گفت‌وگوها ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه‌های اقتصادی از جمله حمل و نقل، تجارت و گردشگری را خوب و رو به توسعه و پیشرفت توصیف کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این ملاقات به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در تشکیل نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه و سایر نشست‌های چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه اشاره و از مواضع مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در این رابطه تشکر کرد.

وی همچنین از کمک‌های کشورمان به زلزله زدگان ترکیه تقدیر به عمل آورد.

دو وزیر در این دیدار در خصوص راه‌های گسترش روابط از جمله تسهیل و تسریع در روابط تجاری و همکاری‌های ترانزیتی، حمل و نقل، انرژی و همچنین تبادل زندانیان و محکومین میان دو کشور گفتگو کردند.

کد خبر 5776707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha