۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹

شهردار منطقه ۱۸ تهران مطرح کرد؛

بازپس گیری ۵۰ هکتار از زمین‌های اراضی تهران

بازپس گیری ۵۰ هکتار از زمین‌های اراضی تهران

شهردار منطقه ۱۸ تهران گفت: بالغ بر ۵۰ هکتار از زمین‌ها و اراضی را پس گرفتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ تهران در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به صیانت از حریم منطقه و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: از روزی که کار خود را آغاز کردیم بالغ بر ۵ هکتار از اراضی تقی آباد و ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب شدند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۲۰ هزار متر از املاکی که غیر مجاز ساخته شده بودند تخریب شدند و بالغ بر ۵۰ هکتار از زمین‌های اراضی را پس گرفتیم.

خسروی با بیان اینکه از محل صیانت از ساخت و سازها اولین پروانه TOD شهرداری تهران را کسب خواهیم کرد گفت: این پروانه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان ارزش دارد و بالغ بر یک هزار میلیارد تومان از نخل ساخت و سازها درآمد داشته ایم.

شهردار منطقه ۱۸ اظهار کرد: بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان از محل مولدسازی درآمدزایی داشته این و از محل صدور پروانه درآمدهای بسیار خوبی را کسب کرده این و در این موضوع بالغ بر ۱۵۰ درصد رشد داشته ایم.

وی با بیان اینکه در بافت فرسوده اقدامات مناسبی انجام شده است گفت: میزان صدور پروانه در بافت فرسوده منطقه ۱۸ به میزان ۵ برابر مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

خسروی گفت: بخش اعظمی از پروژه‌های منطقه از طریق درآمد صدور پروانه پیش رفته است در پروژه زیرگذر سلیمان اقدامات خوبی انجام شد و پس از ۱۵ سال افتتاح شد همچنین زیر گذر بهار هم پس از گذشت ۱۴ سال به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه ۱۸ تهران تصریح کرد: در منطقه برای تملک باغ ایتالیایی به مشکلات بسیاری برخوردیم و متأسفانه این محل دیگر باغ نیست و درختان تن قطع شده است.

کد خبر 5788031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha