محورهای دیدار عمار حکیم با شیخ الازهر

محورهای دیدار عمار حکیم با شیخ الازهر

رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار شیخ الازهر، بر اهمیت هم‌زیستی برادرانه میان دو جناح امت اسلامی و ضرورت پذیرش یکدیگر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق که در مصر به سر می برد در ادامه رایزنی های خود با مقامات و شخصیت های مصری با شیخ الازهر دیدار و گفتگو کرد.

«سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار «احمد الطیب»، شیخ الازهر، بر اهمیت هم‌زیستی برادرانه میان دو جناح امت اسلامی و ضرورت پذیرش یکدیگر، تأکید کرد.

وی در این دیدار، شیخ الازهر را در جریان تحولات مثبت عراق قرار داد و به تلاش‌های دولت عراق در تسریع روند بازسازی و ارائه خدمات به ملت عراق اشاره بر اهتمام جدی عراق به گسترش روابط و تقویت اعتماد میان عراق و مصر و هماهنگی در پرونده‌های گوناگون منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تأکید کرد.

در این دیدار همچنین اقدامات لازم برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان مذاهب اسلامی بررسی شد و رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که دین اسلام جامع همه ماست و تلاش برای ایجاد شکاف و فتنه‌افکنی هیچ دستاوردی برای امت اسلام نخواهد داشت.

وی افزود که تحولات بین‌المللی جاری لازم می‌سازد که مسلمانان به فکر جایگاه مناسب امت اسلامی در نقشه حوادث جهانی باشند و تأکید کرد که فرصت‌ها از دل چالش‌ها برمی‌آیند و امت اسلامی می‌تواند عزت و جایگاه والای خود را با هم‌بستگی پیروانش و توافقشان بر مبانی استوار آیین اسلام بازیابد.

حکیم تأکید کرد که مبنای اصلی دراین‌باره پیروی از اخلاق والای پیامبر اکرم(ص) است.

وی پیش از این هم با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور و سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار و گفتگو کرده بود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در جمع نخبگان عراقی در مصر هم حضور پیدا کرده بود.

کد خبر 5797321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha