۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۱

مدیرکل محیط زیست اردبیل خبر داد؛

راه اندازی دومین ایستگاه سنجش هوا در اردبیل

راه اندازی دومین ایستگاه سنجش هوا در اردبیل

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از افتتاح دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوا در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاسم پور شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح تصفیه خانه مدرن صنعتی در شهرک شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: با راه اندازی این ایستگاه تلاش ما بر این است تا اطلاعات مربوط به آلودگی هوا و سنجش دقیق کیفی را در این حوزه اطلاع رسانی کنیم.

وی تصریح کرد: این ایستگاه در یک مکان مناسب در اردبیل طراحی و تعبیه شده تا با خرید تجهیزات و امکانات شاهد راه اندازی این مجموعه باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به راه اندازی تصفیه خانه چرخشی یکی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اشاره کرد و گفت: در این تصفیه خانه که به صورت بازیافت کامل و در قالب چرخشی پساب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، تلاش بر این است تا صد درصد مواد پساب صنعتی تولید شده به چرخه مصرف بازگردد.

قاسم پور با قدردانی از فعالان حوزه صنعت در توجه جدی به حفظ محیط زیست و سلامت آن افزود: اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی در استان مؤلفه‌های کیفی را در این حوزه رعایت کرده و با ابتکار خود سعی کردند تا پساب تولید شده را به چرخه مصرف بازگردانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در تأمین آب مورد نیاز واحدهای صنعتی از تصفیه پساب فاضلاب استفاده می‌کنیم و قطعاً استانداردهای کیفی مورد نظر نیز در این حوزه رعایت می‌شود.

قاسم پور اضافه کرد: ظرفیت این تصفیه خانه ۶۰۰ متر مکعب است که به راحتی امکان بهره برداری از آن فراهم شده تا برداشت آب از سطح‌های زیرزمینی به شدت در این حوزه کاهش پیدا کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: همکاری نزدیکی را با شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت داریم و قرار است به زودی تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ اردبیل نیز راه اندازی شود تا شاهد بازیافت این پساب به نفع تأمین آب مورد نیاز بخش صنعت باشیم.

کد خبر 5807708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha