۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

سرانه بودجه فرهنگی مازندران ناچیز است

سرانه بودجه فرهنگی مازندران ناچیز است

ساری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران سرانه بودجه فرهنگی استان را متناسب با شمار بالای مسافران وارده به استان ندانست و گفت: باید از فرهنگ اصیل علوی حفاظت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی ظهر سه شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از مازندران با عنوان استان شعر، فرهنگ و ادب و رسانه یاد کرد و حفظ هویت اصیل دیار علویان را امری مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه فرهنگ علوی و عدالت‌خواهانه پشتوانه دیار علویان است، از مازندران به عنوان استان رسانه و محتوای رسانه‌ای یاد کرد و گفت: فعالیت شمار زیاد رسانه‌های مکتوب مجازی در استان و بالا بودن نفوذ اینترنت از جمله مزیت‌های استان مازندران به شمار می‌رود.

وی با اظهار اینکه نباید در صنعت ابزار جنگ نیابتی برای تسویه حساب‌های شخصی بدل شود از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه خواست تا در مسیر توسعه فرهنگ علوی از ریل خارج نشوند و احیای مناسک و آئین استان مازندران را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه ردپای نفوذ فرهنگی در استان‌های شمالی به مازندران دیده می‌شود، افزود: امروز شاهد نظام سلبریتی پرور غرب در کشور هستیم و غربی‌ها تلاش می‌کنند تا بین سلبریتی ها قهرمان‌سازی کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تأکید و ترویج و تعمیق باورهای دینی و انقلابی تصریح کرد: تقویت موسیقی صنعتی در مازندران از برنامه هاست.

سلگی شمار اقامت مسافران در سال گذشته ۹۷ میلیون نفر شب ذکر کرد و گفت: این در حالی است که سرانه فرهنگی استان پاسخگوی این جمعیت نیست و متولیان فرهنگی باید و حافظ فرهنگ اصیل و منطقه برابر خود فرهنگ‌ها باشند.

توجه به فرهنگ عمومی و هویت ساز در مازندران

احسان برزگر سرپرستی جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز مهم‌ترین و اصلی‌ترین رویکرد این اداره را با توجه به فرهنگ عمومی استان به عنوان معرف هویت‌ساز بیان کرد.

وی ارتقای هنر انقلابی را از جمله برنامه‌های ذکر کرد و گفت: هنوز آنگونه که باید شاهد توفیق در عرصه هنر انقلاب نیستیم.

سرپرست جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تقویت فرهنگ اصیل مازندرانی که ریشه در فرهنگ علوی دارد و احیای اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر را یک اولویت اساسی بیان کرد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی هنری و رسانه‌ای استان را از دیگر مأموریت‌ها برشمرد.

کد خبر 5815558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha