سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

تل‌آویو هنوز نبرد جنین را هضم نکرده، شوک جدید وارد آمد

تل‌آویو هنوز نبرد جنین را هضم نکرده، شوک جدید وارد آمد

شوک جدید نیروهای مقاومت به سران رژیم صهیونیستی با اجرای یک عملیات قهرمانانه ۲۴ ساعت بعد از نبرد جنین و آغاز مرحله جدیدی از مبارزه با دشمن صهیونیستی از محورهای روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: دشمن صهیونیستی هنوز در شوک ناشی از نبرد جانانه نیروهای مقاومت فلسطین در اردوگاه جنین و زخمی شدن تعدادی از نظامیان اشغالگر در کنار تخریب شدن بخشی از خودروهای زرهی در کمین‌های مرگ این نیروها به سر می بُرد که عملیات یک گروه مبارز در شهرک «عیلی» و هلاکت دست کم چهار شهرک نشین صهیونیست، بار دیگر شوک جدیدی به سران تل آویو وارد آورد.

تل‌آویو هنوز نبرد جنین را هضم نکرده، شوک جدید وارد آمد

روزنامه العربی الجدید با اشاره به عملیات نیروهای فلسطینی علیه شهرک نشینان صهیونیست در شهرک عیلی نوشت: دشمن صهیونیستی هنوز درسی را که نیروهای مقاومت به اشغالگران در جریان نبرد اردوگاه جنین دادند، هضم نکرده بود که شاهد کشته و زخمی شدن شهرک نشینان صهیونیست در یک عملیات نزدیک شهرک عیلی در کرانه باختری بود. به نظر می‌رسد با انجام این عملیات و همچنین ایستادگی در اردوگاه جنین، نیروهای مقاومت فلسطین به سمت مرحله جدیدی از نبرد با دشمن صهیونیستی حرکت می‌کنند.

تل‌آویو هنوز نبرد جنین را هضم نکرده، شوک جدید وارد آمد

روزنامه القدس العربی نیز در این خصوص نوشت: عملیات جدید نیروهای مقاومت با امضای گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس انجام شد. بعد از کمین روز دوشنبه در اردوگاه جنین، یک حمله قدرتمند از قلب پروژه‌های شهرک سازی در کرانه باختری رخ داد. نیروهای مقاومت توانستند با استفاده از سلاح «ام ۱۶» چهار شهرک نشین را به هلاکت برسانند.

رسانه‌های عبری زبان با انتشار بخشی از این عملیات، گزارش داده اند که عملیات شهرک عیلی، برای رژیم صهیونیستی بسیار سخت بوده است.

تل‌آویو هنوز نبرد جنین را هضم نکرده، شوک جدید وارد آمد

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: تنها بعد از گذشت ۲۴ ساعت از حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین، نیروهای مقاومت به این حمله پاسخ دادند؛ سریع‌تر از آن چیزی که ژنرال‌های رژیم صهیونیستی انتظارش را داشتند.

یکی از عوامل اجرای این عملیات، از سلاح آمریکایی «ام -۱۶» استفاده کرده و به سمت یک پمپ بنزین که شهرک نشینان صهیونیست در آن حضور داشتند، تیراندازی کرد. بسیاری از گزارش‌های اولیه به این نکته اشاره کردند که این سلاح ساخت داخل کرانه باختری بوده و از خارج این منطقه، وارد نشده است.

استفاده از این نوع مسلسل‌ها یک تحول جدید و خیلی سریع در نبردهای نیروهای فلسطینی به شمار می‌رود که بیانگر آغاز مرحله انتقالی جدید از مراحل رویارویی با دشمن صهیونیستی است. این مرحله، نتایج متعددی را محقق خواهد کرد از جمله آنکه اشغال اراضی فلسطین و شهرک سازی در آن، از لحاظ مالی، انسانی و روانی بسیار هزینه بر خواهد بود. این نتایج برای نخسین بار از زمان آغاز انتفاضه نخست فلسطین در سال ۲۰۰۰ که به مدت پنج سال ادامه یافت، محقق می‌شود.

تل‌آویو هنوز نبرد جنین را هضم نکرده، شوک جدید وارد آمد

روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به عملیات شهرک عیلی نوشت: با وجود تمام تدابیر امنیتی شدیدی دشمن صهیونیستی در کرانه باختری، به ویژه در مناطق نزدیک به شهرک‌های صهیونیست نشین که سطح تهدیدات بعد از یورش به اردوگاه جنین و احتمال واکنش نیروهای مقاومت بسیار بیشتر است، این نیروها موفق شدند از ایست‌های بازرسی و تدابیر امنیتی دشمن صهیونیستی عبور کرده و سوار بر یک خودرو، وارد پمپ بنزین در خیابان شماره ۶۰ شهرک عیلی واقع در میان نابلس و رام الله شده و با استفاده از سلاح ام ۱۶ به سمت تعدادی از شهرک نشینان تیراندازی کنند.

بعد از این عملیات بود که مقامات رژیم صهیونیستی هاج و ماج مانده و با خشم و غضب، یکدیگر را به کم کاری در زمینه‌های امنیتی متهم کردند.

تل‌آویو هنوز نبرد جنین را هضم نکرده، شوک جدید وارد آمد

روزنامه لبنانی البناء نیز در این رابطه گزارش داد: نابلس با خون شهدای خود انتقام خون شهدای روز دوشنبه اردوگاه جنین را گرفت. معجزه نبرد جنین نشان داد که نیروهای مقاومت با تکنولوژی‌های نوین خود وارد مرحله جدیدی از نبرد با دشمن صهیونیستی شده اند؛ مرحله‌ای مانند آنچه غزه و جنوب لبنان در مسیر آزادی شاهد آن بودند. در این حین، عملیات نابلس باعث شد تمام ادعاهای امنیتی رژیم صهیونیستی مبنی بر تجمیع شهرک‌های صهیونیست نشین با هدف تأمین امنیت بهتر آنها، از بین برود. نبرد جنین نشان داد که ارتش رژیم صهیونیستی با وجود تمام امکانات نظامی، نتوانست مقابل گروه‌های مردمی، به پیروزی دست پیدا کند.

این رژیم در حال حاضر دربرابر یک بن بست جدید قرار گرفته است که نه می‌تواند مانند غزه و جنوب لبنان از کرانه باختری خارج شود و نه چشم اندازی مشخصی برای نحوه اداره درگیری‌ها در این منطقه دارد.

تل‌آویو هنوز نبرد جنین را هضم نکرده، شوک جدید وارد آمد

روزنامه سوری الثوره در گزارشی با تیتر «نگرانی دروغین» نوشت: آیا ابراز نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به تحولات جنین کفایت می‌کند؟ پس تکلیف خون پاک فلسطینی‌های بی گناهی که ریخته شده چه می‌شود؟ تکلیف آن همه ویرانی و تخریب منازل فلسطینی‌ها و استفاده از گازهای سمی علیه آنها چه می‌شود؟ تنها در یک روز، ده‌ها فلسطینی در اردوگاه جنین به شهادت رسیده و زخمی شدند. آیا آنها جایی در قاموس غربی‌ها و میان شعارهای حقوق بشری ندارند؟

آنچه مشخص است این است که بی توجهی کشورهای اروپایی به جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت سازمان ملل نسبت به این جنایات، تنها باعث می‌شود فلسطینی‌ها بیش از گذشته، بر بازپس گیری حقوق خود و سرزمینشان، مصمم شوند. مقاومت و مبارزه با دشمن صهیونیستی تنها راه آزادسازی فلسطین است.

تل‌آویو هنوز نبرد جنین را هضم نکرده، شوک جدید وارد آمد

روزنامه یمنی المسیره نیز با اشاره به عملیات شهرک عیلی نوشت: در جریان عملیات نیروهای مقاومت در شهرک عیلی واقع در نزدیکی رام الله، دست کم چهار صهیونیست به هلاکت رسیدند. حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات خاص و ویژه، بیانگر آمادگی نیروهای مقاومت فلسطین است.

کد خبر 5816315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha