۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۳

امام جمعه موقت تهران:

زمامدار فاسد و خودفروخته نمی تواند تمدن ایجاد کند

زمامدار فاسد و خودفروخته نمی تواند تمدن ایجاد کند

تبریز- امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه زمامدار فاسد و خودفروخته نمی تواند تمدن ایجاد کند، گفت: این زمامدار الهی است که می تواند تمدن ساز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله کاظم صدیقی عصر یکشنبه در پنجمین جلسه تبیینی و بصیرتی شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: مردم ایران اسلامی، پس از انقلاب پرچم غدیر را که همان پرچم حقیقت است برافراشته نگه داشته اند و به رغم همه مشکلات و گرانی‌ها نیرویی هست که این مشکلات را دفع می‌کند و در واقع مردم ایران از مردم زمان ظهور امام زمان (عج) بالاترند زیرا ندیده، زیر پرچم ایشان جمع شده اند.

وی همچنین گفت: علی (ع) در ابعاد مدیریتی، سیاسی، حکمرانی، تربیتی، آموزشی و مساله امامت، الگویی کامل هستند.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) نیز در این زمینه الگو بودند اما دوره پیامبر اکرم (ص) دوره تأسیس اسلام بود و سازندگی در دوره امام علی (ع) آغاز شد.

وی ادامه داد: امام کسی است که آمده تا ما را در دنیا با سبکی از زندگی آشنا سازد یا مهارتی را بیاموزد تا این زندگی دنیوی ما آباد و مرتبط با بهشت شود.

آیت الله صدیقی افزود: یکی از مسائلی که قرآن در مورد امام علی (ع) تصریح شده این است که علی (ع) امید مؤمنان و یاس کافران است و ایمان و امید در گروه امامت و ولایت است.

امام جمعه موقت تهران به برکات ولایت امیر المومنین (ع) اشاره کرد و افزود: چیزی که موجب رضایت جانان از ما می‌شود همین ولایت امیر المومنین (ع) است، ولایت جهت زندگی است و مجموعه‌ای از حرکات جامعه اسلامی است، زمانی که امامت را منها کنیم قبله برداشته می‌شود و انسان بی جهت و بی هدف می‌شود.

آیت الله صدیقی ادامه داد: پرچمی که پیامبر در غدیر دست امام علی ع داد همان حکمرانی امامت و ولایت بود و در واقع دهه امامت همان دهه بصیرت است.

وی افزود: در حکمرانی امامت، بین امامت و امت فاصله نیست و نوع پسندیده حکمرانی از جانب خداست، امامت علی ع انتصابی مستقیم از سوی خدا بود و ولایت فقیه نیز به طور غیرمستقیم انتصاب شده اند.

وی تاکید کرد: همه نوکران امام زمانیم، عاشقانه خدمت کنید و خسته نشوید و به فرموده امام راحل، پرچم این انقلاب را به صاحب اصلی آن امام زمان عج تحویل دهید.

کد خبر 5825781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha