۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳

در حاشیه دومین نشست سران روسیه- آفریقا؛

«پوتین» با نخست‌وزیر اتیوپی دیدار کرد

«پوتین» با نخست‌وزیر اتیوپی دیدار کرد

رئیس‌جمهور روسیه امروز در حاشیه دومین نشست سران روسیه- آفریقا در سن‌پترزبورگ با نخست‌وزیر اتیوپی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه با نخست وزیر اتیوپی دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دیدار مذکور میان رئیس جمهور روسیه با «ابی احمد» (Abiy Ahmed) نخست‌ وزیر اتیوپی در سن پترزبورگ در حاشیه دومین نشست سران روسیه- آفریقا در حال برگزاری است.

دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص اعلام کرد: روسیه روابط دوستانه دوجانبه را بسیار مثبت ارزیابی می کند. اتیوپی اولین کشور آفریقایی است که روسیه با آن روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ارسال پیام خوش آمدگویی به شرکت‌ کنندگان در مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه- آفریقا، بر نقش آفریقا به عنوان یکی از قطب‌ های جهان چندقطبی رو به‌ رشد تاکید کرد.

پوتین در این پیام که تارنمای کرملین آن را منتشر کرده است، گفت: آفریقا امروز با اعتمادی بیشتر و بیشتر خود را به عنوان یکی از قطب‌‎های جهان چندقطبیِ نوظهور معرفی می‌کند. پیشرفت آنها در حوزه‌های گسترده‌ای از جمله تولید، کشاورزی، زیرساخت حمل و نقل، سوخت و انرژی، بهداشت، درمان و آموزش شتاب گرفته است. مسکو از تمایل کشورهای آفریقایی برای تضمین پیشرفت و ثبات اجتماعی-اقتصادی حمایت می‌کند. طی چند سال اخیر، همکاری روسیه و آفریقا به سطوح تازه‌ای رسید و این مساله مهم است. تمایل داریم در این مسیر حرکت و در راستای رونق تجارت و سرمایه‌گذاری، کار کنیم و برای رسیدگی به مسائل اضطراری از جمله فقر، آموزش نیروی کار نوین، حصول اطمینان از امنیت غذایی و مقابله با تغییرات اقلیمی، همکاری و تلاش مشترک را افزایش دهیم. همچنان برای کمک به شرکای آفریقایی خود به هر نحو ممکن متعهد هستیم تا آنها حاکمیت ملی و فرهنگی خود را تقویت و در حل و فصل چالش‌های منطقه‌ای و جهانی، نفشی فعال‌تر ایفا کنند.

کد خبر 5847341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha