۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر:

ساخت ۶ سد جدید در استان بوشهر/ ۴ پروژه آماده آغاز است

ساخت ۶ سد جدید در استان بوشهر/ ۴ پروژه آماده آغاز است

بوشهر- مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در استان بوشهر ۶ سد در مراحل مطالعات و کسب مجوزها است که چهار پروژه آماده تأمین مالی و شروع عملیات اجرایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان بارندگی استان بوشهر در دهه گذشته با نوسان زیادی روبرو بوده است و در کنار سال‌های نرمال آبی مثل سال آبی جاری، سال‌های بسیار خشکی مانند ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۷ را نیز تجربه کرده‌ایم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: این موضوع نشانگر ناپایداری منابع آب در استان بوشهر است و برای بهبود شرایط اشتغال در بخش‌های صنعت و کشاورزی و همچنین امنیت تأمین آب شرب، نیازمند مدیریت توأمان تأمین و مصرف هستیم.

وی عنوان کرد: شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با انجام مطالعات جامع حوضه‌های آبریز استان بوشهر، برنامه استفاده از حداکثر رواناب‌های موجود در این حوضه‌ها را در دستورکار خود قرار داده است.

محمدی با اشاره به پروژه‌های سدسازی در حال احداث گفت: سدهای دالکی، باهوش، خاییز، دشت پلنگ، باغان و اخند از جمله سدهای در حال احداث این شرکت هستند که سه سد خاییز در شهرستان تنگستان، باغان در شهرستان جم و اخند در شهرستان عسلویه به مرحله آبگیری رسیده اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: هم اکنون ۶ سد دیگر در مراحل مختلف مطالعات و کسب مجوزهای مختلف در استان بوشهر وجود دارد که از میان آنها چهار پروژه آماده تأمین مالی و شروع عملیات اجرایی است.

محمدی با اشاره به پروژه‌های مذکور گفت: سد دهرود در شهرستان دشتستان، سد کلاکل در شهرستان جم، سد عنبری در شهرستان دشتستان و سد کاردنه در شهرستان دشتی چهار پروژه آماده اجرا هستند که پس از تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به مرحله اجرا وارد می‌شوند.

وی افزود: سدهای چهارروستایی، دره گپ و رجدون در شهرستان گناوه نیز در حال تکمیل مراحل مختلف مطالعات فنی و زیست محیطی و صدور مجوزهای لازم هستند.

محمدی یادآور شد: با تکمیل پروژه‌های در حال احداث و ساخت پروژه‌های مطالعاتی، حجمی بالغ بر ۷۰۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت قابل ذخیره رواناب‌ها در استان بوشهر افزود خواهد شد.

کد خبر 5856769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      2 0
      عالی مردم از بی آبی نجات پیدا میکنن، خدا خیر به رئیسی بده یک کار خوب میخواد انجام بده احسنت، جاده دالکی به کازرون هم ۴ بانده بشه عالی عالی
    • سالاری IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 0
      افزودن 700 میلیون متر مکعب به حجم آبهای قابل کنترل و استفاده در استان یعنی دیگر نیاز به آب شیرین کن برای تامین آب شرب و هزینه بسیار هنگفت برای تامین آب صنایع استان نیست. عربستان سالی حدودا 1900 میلیون متر مکعب با آب شیرین کن آب شرب تامین می کند. خدایا شکرت.