۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸

یک گام تا افتتاح مهم‌ترین پروژه خوسف؛

بخش اورژانس بیمارستان خوسف هفته دولت راه اندازی می شود

بخش اورژانس بیمارستان خوسف هفته دولت راه اندازی می شود

بیرجند- فرماندار خوسف از راه اندازی بخش اورژانس بیمارستان شهرستان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی حسینی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه یک شهرستان، وجود بیمارستان استاندارد در آن است، که متأسفانه تاکنون شهرستان خوسف از این مهم بی بهره بوده است.

فرماندار خوسف با بیان اینکه شهرستان خوسف تنها شهرستان استان خراسان جنوبی است که از داشتن بیمارستان محروم است، گفت: با آنکه کلنگ بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف در سال ۱۳۹۲ به زمین زده شد ولی به دلیل اعتبارات قطره چکانی عملیات اجرایی آن با کندی تمام پیش رفت.

سرعت گرفتن پروژه بیمارستان خوسف در دولت سیزدهم

حسینی ادامه‌داد: با آغاز دولت سیزدهم و تزریق اعتبارات و پیگیری‌های استاندار و نماینده محترم شهرستان، اجرای این پروژه مهم سرعت گرفت.

وی افزود: هرچند در تمام این سال‌ها افتتاح بیمارستان خوسف بارها وعده داده شده ولی این بار خبر خوب داده می‌شود که بخش اورژانس این بیمارستان در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

حسینی افزود: در صورت تأمین اعتبار، انجام مراحل اداری جهت به مناقصه گذاشتن بخش‌های مختلف باقیمانده این پروژه چندین ماه به طول خواهد انجامید.

وی ادامه داد: با توجه به قولی که برای افتتاح این پروژه در هفته دولت داده شده بود و انتظارات به حق مردم شریف شهرستان، جلسات هماهنگی و پیگیری موضوع و همچنین بازدیدهای استانی و شهرستانی از این پروژه افزایش یافت.

فرماندار خوسف کت: با همت مجموعه مسئولان استانی و اراده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، رفع نواقص بر زمین مانده بیمارستان با سرعتی غیر قابل پیش‌بینی انجام پذیرفت.

اشاره به برخی از اقدامات انجام شده برای پروژه

حسینی اظهار کرد: در کمتر از سه هفته دو پیمانکار دیگر به پروژه اضافه و همزمان عملیات اجرایی فاضلاب بیمارستان، دیوارچینی و محوطه سازی و تکمیل نواقص داخلی بیمارستان شروع شد.

وی اظهار کرد: در حرکتی بی‌سابقه در همین مدت کوتاه ۷ میلیارد تومان تاکنون برای انجام موارد فوق و رفع نواقص تا تکمیل بیمارستان هزینه شده است.

فرماندار خوسف بیان کرد: تاکنون فاضلاب بیمارستان تکمیل، نواقص داخلی رفع و محوطه سازی و دیوار چینی آن آغاز شده است.

حسینی گفت: خرید تمامی تجهیزات بیمارستان که برای آغاز به کار آن ضروری است انجام و با توجه به جذب سه نگهبان در همین مدت کوتاه، به زودی تجهیزات به بیمارستان منتقل خواهد شد.

تلاش برای جذب نیروی انسانی

وی ادامه داد: با وجود آنکه مجوز جذب و استخدام کارکنان این بیمارستان مدتی است گرفته شده ولی به دلیل عدم برگزاری آزمون استخدامی، کمبود نیرو همچنان برای آغاز به کار بیمارستان احساس می‌شود.

حسینی گفت: در حال حاضر می‌توان این خبر خوب را به مردم شریف شهرستان داد که پس از سال‌ها به زودی بیمارستان این شهرستان افتتاح خواهد شد.

وی اظهار کرد: این بیمارستان شامل بخش‌های داخلی، کودکان، جراحی، زنان و زایمان، اورژانس و خدمات آزمایشگاهی است که تاکنون برای آن بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرماندار خوسف یادآور شد: امیدواریم که سایر بخش‌های بیمارستان نیز به محض جذب نیروی متخصص آن پس از برگزاری آزمون استخدامی راه‌اندازی شود.

کد خبر 5864683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha