۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۹

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

کتابداران در ترغیب به مطالعه نقش‌ محوری دارند

کتابداران در ترغیب به مطالعه نقش‌ محوری دارند

اردبیل- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: کتابداران با خصلت‌های شایسته و نیکو در ترغیب علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی نقش ممتاز و پیشتازی را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان باقلاچی شامگاه شنبه در آئین افتتاح چهارمین دوره مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: کتابداران با تلاش شبانه‌روزی در کتابخانه‌ها سعی می‌کنند تا به مراجعین در حوزه کتاب و کتابخوانی خدمات مطلوب و مناسبی را ارائه کرده و انگیزه مضاعفی را به امر مطالعه و کتابخوانی ببخشند.

وی تنوع خدمات کتابخانه‌های عمومی را در حوزه‌های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: هر چند امروزه بحث کتابخانه‌های دیجیتال و بدون کتاب داغ و گسترده شده اما همچنان رغبت و انگیزه به مطالعه در سایه کتاب و آثار مکتوب بسیار مشهود و دارای ارزش معنوی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل برگزاری مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی را با حضور کتابداران سراسر کشور حرکتی مؤثر عنوان کرد و گفت: استان اردبیل با داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری متعدد سه روز میزبان این رویداد است و امیدواریم شرکت‌کنندگان از این فرصت بیشتر برای آموزش و یادگیری و همچنین بهره‌مندی از زیبایی‌های این استان بهره ببرند.

باقلاچی افزود: استان اردبیل امسال ۲ رویداد بزرگ را میزبانی می‌کند که اولین رویداد مربوط به کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل است که با شعار «از کربلا تا چالدران و از چالدران تا دفاع مقدس و مدافعان حرم» ۲۹ مردادماه در اردبیل برگزار می‌شود.

وی نقش خاندان شیخ صفی‌الدین اردبیلی و صفویه را در یکپارچگی ایران و به رسمیت شناختن تشیع یادآور شد و خاطرنشان کرد: از این بابت ایرانیان مرهون مجاهدت خاندان صفوی و دیار سبلان هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل دومین رویداد را معرفی اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اعلام کرد و ادامه داد: از دی ماه سال گذشته تا دی ماه امسال این رویداد با دعوت از سفرا و وزرای کشورهای عضو اکو در حال برگزاری است و ما میزبان گردشگران داخلی و خارجی متعدد به ویژه از جمع کشورهای عضو اکو هستیم که در این استان حضور یافته و ایام خود را سپری می‌کنند.

کد خبر 5865510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha