۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲

سرهنگ جوانبخت:

عامل ۶ درصد از تصادفات تغییر ناگهانی مسیر است

عامل ۶ درصد از تصادفات تغییر ناگهانی مسیر است

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: جایگاه سوم علل تصادفات به تغییر مسیر ناگهانی با عدد ۶ درصد اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: وقتی نمودار علت‌های تامه تصادفات را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که جایگاه سوم علل تصادفات به تغییر مسیر ناگهانی با عدد ۶ درصد اختصاص پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: این ۶ درصد از درصدهای خیلی مهم و حائز اهیمت است و واقعیت این است که اگر هر راننده‌ای بدون رعایت نکات ایمنی قصد تغییر مسیر دارد و اگر به یکباره این کار را انجام دهد خروجی آن به یک تصادف فوتی منجر می‌شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: یک بخشی از تغییر مسیرهای ناگهانی به بحث موتورسواران بازمی گردد و راکبین موتورسیکلت اصلاً در حین گردش‌های خود از راهنما استفاده نمی‌کنند و تردد آنها در معابر بزرگراهی با سرعت‌های بالا انجام می‌شود

سرهنگ جوانبخت افزود: ویژگی موتور این است که شتاب بالایی دارد و قدرت حرکت بالایی را دارد و تغییر مسیرهای موتورسواران خیلی خطرناک‌تر از خودروها می‌باشد و به راحتی تعادل آنها بر هم می‌خورد و منجر به تصادفات فوتی می‌شود.

وی گفت: خیلی وقت‌ها تغییر مسیر موتورسیکلت‌ها باعث حوادث می‌شود و راکب برخی اوقات تنها هم نیست و ترک نشین هم دارد و برای او هم در این حوادث اتفاقات ناگوار می‌شود.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: متأسفانه در این حوادث خود راکب و ترک نشین قربانی تصمیم اشتباه می‌شوند و قربانی تغییر مسیر ناگهانی می‌گردند.

وی در پایان گفت: در تغییر مسیر ناگهانی خودرو کمترین آسیب را از نوع خسارتی می‌بیند ولی این موتورسیکلت است که دچار حوادث ناگوار جرحی و یا فوتی می‌شود

کد خبر 5872987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha