۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

۱۲۵ طرح محرومیت‌زدایی در زنجان افتتاح شده است

۱۲۵ طرح محرومیت‌زدایی در زنجان افتتاح شده است

زنجان-جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به فعالیت ۷۷۴ گروه جهادی گفت: ۱۲۵ طرح محرومیت‌زدایی افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ابوالفضل طهماسبی، صبح سه‌شنبه در جلسه کارگروه بسیج سازندگی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: قرارگاه مؤمنانه فعالیت‌هایی را در توزیع بسته معیشتی در بین نیازمندان انجام داده و در طرح نذر قربانی با همکاری مردم ۲۳۳ رأس دام ذبح شد.

وی با اشاره به اطعام و توزیع غذا به تعداد ۶۶ هزار پرس ابراز کرد: ۲ هزار و ۵۴۷ البسه و کفش و یک هزار و ۱۲۵ بسته نوشت‌افزار توزیع و یک هزار و ۵۰۰ کیف نیز تهیه‌شده است و نیاز به تهیه نوشت‌افزار داریم.

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان کمک به ایجاد اشتغال و معیشت ۶۴۴ نفر را از دیگر فعالیت‌های قرارگاه مؤمنانه برشمرد و گفت: با کمک این قرارگاه ۷ زندانی آزاد و ۴۸۰ نفر از حمایت‌های حقوقی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ نفر در طرح اهدای خون کمک کردند، یادآور شد: با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) ۲۹۲ سری جهیزیه و لوازم منزل توزیع شد و بیش از ۹۰ هزار ساعت خدمات آموزشی مجازی و حضوری به دانش‌آموزان ارائه شد.

سردار طهماسبی به فعالیت قرارگاه جهادی اشاره کرد و افزود: کارگاه آموزشی رسم هجرت برگزار شد و ۷۷۴ گروه جهادی در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، مشاوره، اقتصادی، مقاومتی، درمانی و سایر موارد فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برپایی موکب‌های جاماندگان اربعین و مشارکت ۱۰۵ گروه جهادی در این طرح عنوان کرد: اخیراً شاهد افتتاح متمرکز ۱۲۵ طرح محرومیت‌زدایی بودیم که بهسازی مدارس، آب‌رسانی به روستاها و سایر موارد از جمله خدمات آن است.

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه قرارگاه اقتصاد مقاومتی در ۶ ماهه نخست امسال با راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه ۲۱۲ فقره وام اشتغال پرداخت شده است، افزود: ۶۳۷ صندوق راه‌اندازی شده که تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات برای ایجاد اشتغال خانگی پرداخت کردند.

وی از تسهیلگری برای راه‌اندازی یک تعاونی اشتغال‌زا خبر داد و گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی به تشکیل ۴۳ تعاونی کمک کرده است و رایزنی‌هایی با قرارگاه خاتم به‌منظور ایجاد کارگاه خیاطی و چاقوسازی شده است.

سردار طهماسبی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد بیش از ۳ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی تصریح کرد: ۳۰ مورد تاکنون راه‌اندازی شده و ۱۴۰ مورد هم در مرحله عقد قرارداد است.

کد خبر 5889172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha