۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷

دبیر ستاد مراسم دلدادگان حسینی در قزوین:

گفتمان تسهیل گری برای حضور مردم در کشور نهادینه شده است

گفتمان تسهیل گری برای حضور مردم در کشور نهادینه شده است

قزوین- دبیر ستاد مراسم دلدادگان حسینی در قزوین با بیان اینکه اراده مردم برای تصمیم سازی و اجرای امور باید در کشور حاکم شود، گفت: گفتمان تسهیل گری برای حضور مردم نهادینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جلیلوند صبح چهارشنبه در نشست صمیمی عوامل مراسم دلدادگان حسینی با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: باید در ایام خاص برای فضای معنوی شهر برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته ۵۱ موکب در مراسم دلدادگان حسینی در شهر قزوین حضور داشتند، افزود: بر خلاف سالهای قبل امسال برای برپایی موکب علاوه بر پذیرایی، برای تبیین و برنامه‌های فرهنگی مردم نیز موکب داشتیم

دبیر ستاد مراسم دلدادگان حسینی در قزوین با بیان اینکه باید برای حضور مواکب و گروه‌های مردمی تسهیل گری شود، تاکید کرد: امروز گفتمان تسهیل گری برای حضور مردم در کشور نهادینه شده است.

وی بیان کرد: اراده مردم برای تصمیم سازی و اجرای امور باید در کشور حاکم شده و فاصله مردم برای تصمیم سازی ها کمتر شود

وی با بیان اینکه امسال هیچ هزینه‌ای برای برپایی مواکب در مراسم دلدادگان حسینی صرف نشد و برپایی مواکب صرفاً با کمک مردم بود، یادآور شد: باید برای برپایی مراسم دلدادگان حسینی در سال بعد از همین امروز برنامه ریزی را شروع کرد.

بُعد مردمی بودن اربعین باید تقویت شود

امیدبرزگری دبیر کمیته مردمی ستاد اربعین نیز در این مراسم بیان کرد: توجه به مردمی بودن مراسم دلدادگان باعث خواهد شد حتی کرونا هم جلودار این برنامه نشود.

وی تاکید کرد: باید بعد مردمی بودن اربعین را تقویت کنیم و اگر این اتفاق رقم بخورد بدون شک با حضور و مشارکت مردم اتفاقات بزرگی را شاهد خواهیم بود.

این مسئول در پایان یادآور شد: اگر قرار است اربعین فضای غیر مردمی را پیش ببرد معلوم نیست اتفاقات مختلف همچون کرونا چه مسائلی را پیش روی این نوع مراسم‌ها قرار دهد.

کد خبر 5890174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha