۴ مهر ۱۴۰۲، ۸:۰۲

آغاز رسمی سال تحصیلی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی؛

۲۰۰۰طلبه سال تحصیلی جدید راهی مدارس حوزه های علمیه شدند

۲۰۰۰طلبه سال تحصیلی جدید راهی مدارس حوزه های علمیه شدند

ارومیه- مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه برادران و خواهران آذربایجان غربی با حضور دو هزار طلبه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام صفدر محمدی، مدیر حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی دوشنبه شب در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه برادران و خواهران آذربایجان غربی، گفت: هدف فرد از تحصیل در حوزه علمیه باید کسب آگاهی به راه سعادت باشد که توسط انبیا و ائمه معصومین تبیین شده است و نیز خودسازی و پرورش انگیزه خود برای عمل و وقتی که چنین شد او سپس علم آموخته را همراه با سیره عملی خود به مردم عرضه می‌کند و مردم را با زبان و رفتار به سعادت فرا می‌خواند که وراثت انبیا را تکمیل کرده باشد.

وی در ادامه افزود: امسال در سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه در آذربایجان غربی، هزارو ۲۰۰ نفر از خواهران و نزدیک به ۸۰۰ نفر از برادران در ۱۰ مدرسه و از سطح یک تا سه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم با بیان اینکه تکریم اساتید و مراجع، باید در اولویت کاری طلاب حوزه‌های علمیه باشد، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و مطالبات ایشان از حوزه های علمیه گفت: یکی از سنت‌های رایج حوزه‌های علمیه، تواضع شاگرد در مقابل استاد است؛ بنابراین تکریم اساتید و مراجع باید در اولویت طلاب حوزه های علمیه باشد.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشب وظیفه حوزه‌ها و علمای دین را بیان معارف اسلام و تلاش برای تحقق آنها در جامعه خواندو تأکید کرد: علما در مقام ورثه انبیاء باید برای عملی شدن توحید و اقامه قسط، مجاهدت کنند.

وی به دیگر منویات رهبر انقلاب در رابطه با مطالبه از طلاب و لزوم انس با دعا و ادعیه و اقامه نماز شب تاکیید و اضافه کرد: طلبه باید با دعا، با ذکر و با مناجات انس پیدا کند، طلبه باید زندگی خود را یک زندگی دینیِ محض بکند. طلبه باید دل خود را پاک و صاف کند، تا وقتی در مقابل انوار معرفت و توفیقات الهی قرار گرفت، تلالؤ پیدا کند

در ادامه مراسم، از زحمات حجت الاسلام رحیمی، مدیر پیشین مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، تقدیر و حجت الاسلام حسین حبیبی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، معرفی شد.

کد خبر 5895304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha