۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت ۲۳۰۰۰ تن انار از باغ‌های خوزستان

پیش‌بینی برداشت ۲۳۰۰۰ تن انار از باغ‌های خوزستان

اهواز- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۲۳ هزار تن انار از باغ‌های استان برداشت بشود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسنی نسب پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای سطح باغ‌های انار در استان خوزستان را ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲ هزار و ۲۲۰ هکتار بارور هستند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: باغملک، اندیکا، اندیمشک، ایذه و دزپارت از شهرستان‌های مهم این استان در زمینه تولید انار هستند.

وی با اعلام اینکه فصل برداشت انار در خوزستان از ابتدای مهر آغاز و تا اواسط آذرماه ادامه دارد، اظهار کرد: ارقام عمده باغات شامل ارقام محلی باغملک، شیوند، اندیمشک و در سطح محدود ارقام رباب، شیشه گپ، شهداد در برخی از باغات کشت و در حال بهره برداری هستند.

حسنی نسب با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۲۳ هزار تن انار از باغ‌های استان خوزستان برداشت شود، گفت: به دلیل نوبرانه بودن محصول انار در استان، بخش عمده انار تولیدی برای تازه‌خوری در بازارهای محلی استان و سایر نقاط کشور عرضه می‌شود و بخش دیگری از این محصول در صنایع فرآوری محلی نظیر تولید رب و ترشی انار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 5900959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha