۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱

معاون آموزشی وزارت علوم:

پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان تسهیل شد

پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان تسهیل شد

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رشد بیش از ۴۷ درصدی پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دانشگاه های برتر کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، قاسم عموعابدینی گفت: سیاست تحول آموزشی وزارت علوم مبتنی بر استادمحوری، شاگردپروری، برنامه محوری و اخلاق مداری با قوت در حال پیگیری است و پس از بیانات مقام معظم رهبری در سال گذشته، مبنی بر تسهیل امور استعدادهای درخشان و نخبگان، آیین‌نامه جدید پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد با به شیوه استاد محور در راستای رفع نیازهای کشور به تصویب رسید و برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ اجرایی شد.

وی افزود: با توجه به استقبال اساتید و نخبگان از اجرایی‌سازی طرح تحولی، بر اهمیت اجرای این طرح از منظر تسهیل امور استعدادهای درخشان و برتر، توجه به حل نیازهای کشور توسط نخبگان و ارتقاء اختیارات اساتید تاکید شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: در جلسه اخیر شورای هدایت استعدادهای درخشان به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گزارش دستاوردهای پذیرش استادمحور ارائه و مقرر شد سامانه نان در این راستا بهبود یابد و برای این کار کارگروهی تشکیل شود.

کد خبر 5911947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      37 22
      همین بچهای استعدادهای درخشان این درس میخونن وزحمت میکشن نیاز به توجه بیشتری دارن مدارس شهرستان ها هیچ امکاناتی ندارن
    • راحیل IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      11 14
      بالا عنوان کردم خواهش میکنم کمکم کنید تا بتونم دکترا رو هم بخونم آخه خیلی علاقمند به درس هستم اما متاسفانه دانشگاه آزاد هزینه زیادی داره رشتم هم علوم و مهندسی صنایع غذایی گرایش صنایع غذایی است ممنون
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      13 11
      با سلام خواهشمندم که کمک منم بکنید تا بتوانم بروم دانشگاه خدا وکیلی معدل امسالم شده 19/88خیلی دوست دارم برم این رشته طراحی لباس هزبنه هاش خیلی زیاده
    • راحیل IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      10 10
      چرا نظراتم ثبت نشده دو تا نظر دیگه هم دادم من در مقطع کارشناسی و ارشدم از طریق استعداد درخشان خوندم با معدل 19.5 علوم و مهندسی صنایع غذایی خواهش می کنم کمک کنید مقاله هم چاپ شده کمک کنید
    • حامد IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      8 7
      از همه ی مراحل پذیرفته شدم ، گروه، دانشکده، دانشگاه ، ولی در ارسال نامه به سازمان سنجش تاخیری رخ داد تا تایید سازمان سنجش صورت نگرفت و گفتند زمانش رد شده ، حال عاجزانه خواهشمندم امکان ثبت نام برایم فراهم شود واقعا ادامه ی تحصیل در مقطع دکتری تخصصی برایمان آرزو شده.
    • ماری IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      0 0
      میشه لطفا در رابطه با موضوع فوق بیشتر و دقیقتر توضیح بدید.. من متوجه نشدم.. منظورش اینه که دانش آموزان سمپاد بدون آزمون وارد دانشکاه میشن؟
    • معصومه IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      7 3
      مدارس استعدادهای درخشان شهرستانها از نظر امکانات و اساتید در سطح پایین هستن واین خیلی بی انصافی و باعث سرخوردگی بچه هامون شده
    • س‌دادمهر IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      10 5
      این عالیه ولی خواهشا برای مدارس نمونه هم که واقعا شاگردهای بااستعدادی داره هم اعمال بشه. مدارس نمونه هم کمتر از تیزهوشان نیست.
    • س.مفرحی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      12 1
      لطفا شامل مدارس نمونه هم بشه..ممنون
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      1 2
      سلام من بهمن 1400فارغ تحصیل شدم تاکی میتونم از سهمیه استعداد درخشان استفاده کنم ممنون