۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل:

صاحبان صنایع کوچک شناختی از صادرات ندارند

صاحبان صنایع کوچک شناختی از صادرات ندارند

اردبیل- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: صاحبان صنایع کوچک و متوسط شناخت کافی از بازاریابی و صادرات ندارند که در قالب کنسرسیوم‌ها به صادرات این واحدها کمک می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی پیش از ظهر یکشنبه در جریان بازدید از چند واحد تولیدی در اردبیل، اظهار کرد: صنایع کوچک با قابلیت و توانمندی ویژه خود توانسته ظرفیت بسیار مناسبی را در توسعه صادرات غیرنفتی کشور ایجاد کند.

وی تصریح کرد: صنایع کوچک به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی، نقشی مهم و اساسی در ایجاد اشتغال و خلق درآمد دارند که حمایت از این نوع صنایع، منجر به افزایش صادرات کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با تبریک فرا رسیدن روز ملی صادرات گفت: ۱۶ درصد از صادرات کشور و بیش از ۹۰ درصد از صنایع کشور متعلق به صنایع کوچک و متوسط است که این آمار در استان اردبیل به بیش از ۹۸ درصد افزایش پیدا می‌کند.

علایی افزود: حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات، کنسرسیوم‌های صادراتی و خوشه‌های صنعتی از جمله برنامه‌های راهبردی این شرکت برای تسهیل و توسعه صادرات در استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صاحبان صنایع کوچک و متوسط شناخت کافی از بازاریابی و صادرات ندارند، بنابراین در قالب شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌ها به صادرات این واحدهای تولیدی کمک می‌شود.

علایی اضافه کرد: خوشبختانه با حمایت‌های انجام شده شاهد تشکیل سه کنسرسیوم صادراتی فرش دستبافت، پلاستیک، لبنیات و ۲ شرکت مدیریت صادرات در استان اردبیل هستیم تا با برطرف کردن مشکلات شاهد افزایش صادرات واحدهای تولیدی به کشورهای هدف باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اعلام آمادگی این شرکت برای افزایش شرکت‌های مدیریت صادرات در استان بیان کرد: دارا بودن مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان ظرفیت بسیار مناسبی را برای توسعه صادرات استان اردبیل فراهم کرده که باید تلاش کنیم از این ظرفیت مهم به نحوه مطلوبی استفاده شود.

کد خبر 5918398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha