۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹

سردار جلالی در پیش خطبه نماز جمعه تهران:

مدعیان حقوق بشر و جناح غرب نمی‌گذارند صدای مردم غزه به جایی برسد

مدعیان حقوق بشر و جناح غرب نمی‌گذارند صدای مردم غزه به جایی برسد

رییس پدافند غیرعامل کشور گفت: رژیم صهیونیستی و جناح غرب در برابر جامعه مسلمان صف بندی کرده‌اند و همه رسانه‌های آن‌ها همت خود را به کار بسته‌اند تا صدای مظلومیت مردم غزه به جایی نرسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا جلالی در پیش خطبه نماز جمعه این هفته تهران، گفت: امروز درگیر نسل کشی در غزه هستیم و رژیم صهیونیستی با دخالت مستقیم آمریکایی‌ها مردم مظلوم غزه را زیر بمباران‌های شدید به صورت آشکار به شهادت می‌رساند و به طور رسمی و در برابر چشم جهانیان و افکار عمومی از این اقدام خود خجالت نمی‌کشد.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی یک غده چرکین و سرطانی است که اصل وجودش غیرقانونی و خباثت آمیز است و فلسفه وجودی آن جنگ و درگیری با مسلمانان است. مسأله فلسطین در وهله اول یک مسأله انسانی، بعد اسلامی و سپس یک مسأله ایرانی است و باید به مسأله فلسطین به عنوان یک مسأله ایرانی، اسلامی و انسانی نگاه کرد و به ملاحظات آن توجه کرد.

رئیس پدافند غیرعامل کشور گفت: اهداف این رژیم از نیل تا فرات است و نگاهش به همه سرزمین اسلامی است و اگر امروز قدرت ندارد و نمی‌تواند کاری کند، یک بحث دیگری است. مقابله با رژیم صهیونیستی تکلیفی برای همه مسلمانان است و باید به آن توجه کنند.

سردار جلالی بیان کرد: ما اگر نتوانیم رژیم صهیونیستی را در این صحنه مدیریت و کنترل کنیم، این رژیم خباثت‌آمیز در جاهای دیگر نیز دشمنی خود را با مسلمانان دنیا ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در غزه یک جنگ ترکیبی در حال رخ دادن است. در بعد اول یک جنگ نظامی برای شکست ابهت نظامی اسرائیل مطرح است که اسرائیلی‌ها معتقد بودند قادر هستند همه ارتش‌های عربی را شکست دهند و قادر به حملات پیش دستانه هستند. از سوی دیگر آن‌ها ادعای ابر قدرتی اطلاعاتی داشتند و می‌گفتند می‌توانند هر نوع نفوذی را خنثی کنند و مدعی بازدارندگی اطلاعاتی و عملیاتی بودند، اما در طوفان الاقصی ضربه‌ای خوردند که قابل ترمیم نیست.

سردار جلالی گفت: رژیم صهیونیستی و جناح غرب در برابر جامعه مسلمان صف بندی کرده‌اند و همه رسانه‌های آن‌ها همت خود را به کار بسته‌اند تا صدای مظلومیت مردم غزه به جایی نرسد. شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام روزانه ۸۵۰ هزار پیام درباره غزه را فیلتر می‌کنند و همه همت خود را برای بستن صفحات حماس به کار گرفتند.

وی ادامه داد: بر این اساس یک جنگ تمام عیار در افکار عمومی ایجاد شده است و آن‌ها می‌خواهند بگویند فلسطینی‌هایی که برای دفاع از سرزمین خود می‌جنگند، تروریست هستند. این روزها مقامات غربی به اسرائیل می‌روند تا از این رژیم حمایت کنند و دنبال این هستند تا بگویند تروریست‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند و از همه فناوری‌ها برای خلق این دروغ استفاده می‌کنند. امروز شاهد هستیم این تکنیک در غزه تکرار می‌شود و به اندازه‌ای دروغ‌ها وقیحانه است که می‌گویند بیمارستان المعمدانی را خود فلسطینی‌ها بمباران کردند.

سردار جلالی متذکر شد: همه رسانه‌های جهان اسلام تکلیف دارند تا در دفاع از حقانیت مردم غزه به میدان بیایند و فعالیت کنند. کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند، کشته شدن هفت هزار نفر را نمی‌بینند و این جنایت را بزک می‌کنند.

وی در ادامه گفت: سال ۸۲ فرمانده معظم کل قوا به این تشخیص رسیدند که نیاز به تشکیل سازمان پدافند غیرعامل وجود دارد تا آمادگی‌های لازم برای هماهنگی بخش‌های نظامی و غیر نظامی برای مدیریت بحران‌ها به وجود آید. در پدافند غیر عامل اقداماتی بدون استفاده از سلاح برای ارتقای تاب آوری ملی در مقابل تهدیدات ایجاد شده است تا از زیرساخت‌های کشور حفاظت کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در جنگ‌های اخیر شاهدیم که زیرساخت‌های کشورها مورد هدف حملات نظامی قرار می‌گیرند، گفت: انتظار از دولت و حکومت این است که تمام زیر ساخت‌ها در زمان بحران، کارکرد خود را حفظ کنند و این وظیفه اصلی پدافند غیرعامل است.

سردار جلالی اظهار داشت: در حوزه حفاظت از زیرساخت‌ها، مصون‌سازی ساختارهای زیربنایی کشور را در دستورکار داریم و تلاش کردیم برنامه ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور را تصویب کنیم تا بتوانیم یک برنامه ملی دفاع از زیرساخت‌ها را داشته باشیم و در این راستا برنامه ۳۰ استان تکمیل و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته شاهد یک جنگ تمام عیار سایبری بودیم، گفت: در سال گذشته تمام حملات دشمن متمرکز بر زیرساخت‌های کشور و از دسترس خارج کردن شبکه‌های اجتماعی داخلی بود که با همکاری وزارت اطلاعات، ۱۰ حمله سایبری بزرگ را پیش از حمله خنثی کردیم.

سردار جلالی اظهار داشت: در این حوزه با کمک شرکت‌های دانش بنیان ۳۰۰ محصول پدافند سایبری بومی را ساختیم. امروز کادر درمان منطقه را هم در حوزه پدافند شیمیایی آموزش می‌دهیم و سازمان‌های بین‌المللی، وظیفه منع گسترش سلاح شیمیایی را به عهده ایران گذاشته است. با همت دولت دارای آزمایشگاه‌های سیار سطح ۳ و مجهزترین آزمایشگاه بیولوژیک منطقه شدیم.

کد خبر 5922866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha