۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۲

به همت حوزه هنری خراسان شمالی؛

نخستین فراخوان موسیقی مقامی حماسه‌خوانان سوره منتشر شد

نخستین فراخوان موسیقی مقامی حماسه‌خوانان سوره منتشر شد

بجنورد_ مسوول واحد موسیقی حوزه هنری خراسان شمالی گفت: نخستین فراخوان موسیقی مقامی حماسه‌خوانان سوره با موضوع «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» منتشر شد.

حسین حصاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فراخوان موسیقی مقامی «حماسه‌خوانان سوره» در دو بخش گروه‌نوازی (سازهای بومی خراسان شمالی) و تکنوازی (دوتار و آواز همه گویش‌های رایج خراسان شمالی) با هدف تشویق و حمایت از تولید آثار جدید بر اساس موسیقی محلی منتشر شد.

مسؤول واحد موسیقی حوزه هنری خراسان شمالی افزود: این فراخوان با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و حوزه هنری کودک و نوجوان در گستره استان خراسان شمالی ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ سال می‌باشد.

وی درباره شرایط حضور خاطر نشان کرد: در بخش تکنوازی، ساز دوتار با آواز و در بخش گروه‌نوازی اجرای سازهای محلی با آواز گروهی مورد نظر می‌باشد.

حصاری بیان کرد: در بخش بازخوانی، با ورود به آدرس https://aparat.com/v/Qx۰۸F اجرایی از قطعه سردار سلیمانی اثر استاد حسین ولی‌نژاد ارسال شود.

مسؤول واحد موسیقی حوزه هنری خراسان شمالی نحوه ارسال آثار را اینگونه بیان کرد: اجرا با گوشی و به صورت افقی فیلم‌برداری شده و به در پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۵۱۸۶۱۶۶۴ ارسال شود.

حصاری مهلت ارسال آثار را ۲۰ آذر ماه سال جاری را عنوان کرد.

کد خبر 5939487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha