۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸

امام جمعه پارسیان:

مسوولان قبل از استقرار صنایع و افزایش جمعیت چاره اندیشی کنند

مسوولان قبل از استقرار صنایع و افزایش جمعیت چاره اندیشی کنند

پارسیان- امام جمعه پارسیان گفت: مسوولان استانی قبل از استقرار صنایع و افزایش جمعیت در شهرستان پارسیان چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا در خطبه‌های نماز جمعه بیام داشت: باید قبل از آمدن صنایع و جمعیت مقدمات فرهنگی اجتماعی و خدماتی شهرستان را ارتقا دهید. حوزه آموزش، حوزه درمان و دیگر حوزه های ما آمادگی پذیرش حجم سنگین عزیزان میهمان راندارد.

امام جمعه شهرستان پارسیان در خطبه اول با تفسیر آیه ۲۸ سوره رعد (الا بذکر الله تطمئن القلوب) بیان داشت: ما از خداییم و هر مقدار که به خدا بیشتر وصل شویم آرامش ما بیشتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: نماز جمعه مصداق یاد خداست که در قرآن خدای بزرگ، مومنین را امر به شتاب کردن در رفتن به سمت نماز جمعه می‌فرماید (فاسعوا الی ذکر الله) نماز جمعه دعوت به تقواست نماز جمعه بصیرت افزاست، نماز جمعه میدان جهاد تبیین است پس باید قدر این نعمت بزرگ را با حضور و حمایت خود بدانیم.

حجت الاسلام اسماعیل نیا در خطبه دوم ضمن تبر یک میلاد حضرت زینب (س) روز پرستار را گرامی داشت و افزود: بانوان جامعه ما باید حضرت زینب را الگوی خود در جهادتبیین قراردهند.

وی هفته بسیج را تبریک گفت و بیان داشت: تا زمانی که فرهنگ بسیجی برکشور ما حاکم باشد پیشرفتهای ما معجزه آسا ودشمنان ما ناکام خواهند بود.

امام جمعه شهرستان پارسیان انتخابات را مظهر جمهوریت نظام دانست و گفت: علیرغم خواست دشمنان امسال حدود ۲۵ هزار کاندیدا برای مجلس نام نوشتند بیش از هردوره دیگر و این افزایش کاندیداها قطعاً منجر به افزایش مشارکت مردم شریف خواهد شد به شرطی که مسئولان با خدمات خالصانه مشارکت سازی کنند نه مشارکت سوزی.

وی به جنایات اسراییل در غزه اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا و اسراییل که خود را قدرت برتر می دانستند امروز کشتن نوزادان و تصرف اتاق عمل های بیمارستان را پیروزی خود می دانند آنها بدانند مرگ آنها فرارسیده است.

حجت الاسلام اسماعیل نیا به نکته ای پیرامون شهرستان اشاره کرد و گفت: پارسیان در آستانه استقرار صنایع بزرگی است جمعیت این شهرستان حداقل دو برابر می شود.

وی افزود: شهرها وروستاها و حوزه های درمانی آموزشی خدماتی و… ما ظرفیت پذیرش این حجم جمعیتی را ندارد.

به گفته حجت‌الاسلام اسماعیل نیا، باید اول پیوستهای فرهنگی اجتماعی را اجراکنند بعد به سراغ توسعه اقتصادی بروند در غیر این صورت مشکلات زیادی به بار می آورند.

وی عنوان کرد: اکثر ادارات ما نیروی کافی ندارند فقط یک اسم وتابلو آمده مردم سرگردانند. بیمارستان ما ظرفیت خدمت دهی به این حجم نیروی عزیز غیر بومی ندارد.

وی با بیان اینکه مدارس ما امکان پذیرش فرزندان خانواده های جدید را ندارد، امکانات ما جوابگو نیست، ابراز داشت: اولاً مسئول استان آینده نگرانه به کمک پارسیان بشتابند، ثانیاً صنایع و ارگانهایی که مستقر می شوند حتماً باید برای توسعه امکانات و خدمات در شهرستان نقش آفرین باشند.

کد خبر 5941335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha