۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۵

با ورود دستگاه قضایی همدان؛

بخشی از بستر و حریم رودخانه عباس آباد آزادسازی می شود

بخشی از بستر و حریم رودخانه عباس آباد آزادسازی می شود

همدان- در راستای احیای حقوق عامه، بالاخره تا پایان هفته بخشی از حریم و بستر رودخانه عباس آباد آزادسازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسؤولان قضائی استان برای بررسی مجدد وضعیت بستر و حریم رودخانه عباس آباد از آن رودخانه بازدید کردند.

محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه رودخانه‌ها جزو انفال هستند و باید همه مردم از آن بتوانند استفاده کنند، گفت: به منظور احیای حقوق عامه، با توجه به بررسی‌های انجام گرفته، پایان هفته جاری بخشی از بستر این رودخانه آزادسازی خواهد شد.

حسن خانجانی موقر دادستان همدان نیز عنوان کرد: برابر با اصل ۴۵ قانون اساسی بستر و حریم رودخانه‌ها، کانال‌ها، مسیرها، قنات‌ها، آبراهه‌ها و موارد مشابه جزو انفال و از اموال عمومی بوده و تصرف این مکان‌ها غیرقانونی است.

وی تصریح کرد: بنابراین آزادسازی بستر رودخانه‌های استان به جد در دستور کار ما قرار دارد، تا جایی که در یکی دو سال اخیر با ورود این دادستانی، خوشبختانه آزادسازی و رفع تصرف از بستر رودخانه آبشینه انجام شد و مدتی بعد آزادسازی بستر رودخانه چشمه قصابان انجام گرفت.

دادستان همدان افزود: درباره رودخانه عباس آباد نیز در یک سال اخیر پیگیری‌هایی انجام شد و با توجه به شرایط موجود، ابتدا باید طرح مطالعاتی و تعیین حدود برای آزادسازی بستر و حریم رودخانه در دستور کار قرار می‌گرفت که انجام شده و اکنون هم شرایط لازم برای آزادسازی لااقل بخشی از بستر رودخانه فراهم شده است.

کد خبر 5945549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha