۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱

با حضور معاون وزیر کشور؛

مشکلات لنج‌داران گناوه و دلوار بررسی شد

 مشکلات لنج‌داران گناوه و دلوار بررسی شد

بوشهر- معاون امنیتی وزیر کشور برای بررسی مشکلات لنج‌داران، ملوانان و فعالان حوزه کالای همراه ملوان (ته لنجی) در بنادر گناوه و دلوار حضور یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمجید میر احمدی با همراهی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از اسکله و بنادر گناوه و دلوار بازدید و با لنج‌داران و فعالان تجارت دریایی گفت‌وگو کردند.

معاون امنیتی وزیر کشور بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم توجه به معیشت مرزنشینان اظهار داشت: توجه ویژه به مشکلات معیشتی مردم یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است و ساماندهی کالای همراه ملوان موسوم به ته‌لنجی در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: این سفر به منظور شناخت مشکلات و دغدغه لنج داران و فعالان این حوزه انجام شده و امیدوارم با اقدامات صورت گرفته، شاهد رضایتمندی جامعه هدف باشیم.

پورات، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز بیان کرد: در ۲ سال گذشته، پیگیری زیادی برای بهبود وضعیت لنج‌داران و تسهیل شرایط کالای همراه انجام شده و اخیراً با ابلاغ وزیر کشور، دستور سفر اول لنج‌داران صادر شد.

در این بازدیدها، لنج‌داران نیز ضمن بیان مشکلات و معضلات این حوزه، خواستار تلاش مسئولان برای بهبود وضعیت لنج‌داران شدند.

با ابلاغ مصوبه جدید کالای همراه ملوان (ته لنجی)، لنج داران و ملوانان و ساحل نشینانی که معیشت و شغل آنها وابسته به دریا و تجارت دریایی و این گونه کالاها است مشکلاتی را مطرح و خواستار رسیدگی و رفع مشکلات موجود در این مصوبه شده‌اند.

کالای همراه ملوان (ته لنجی) به عنوان نوعی واردات کالا است که از دیرباز رواج داشته و برای گذران زندگی ساحل نشینان بسیار حائز اهمیت است و لنج داران و خدمه و ملوانان مجاز به واردات این کالاها با معافیت از پرداخت عوارض گمرکی بوده‌اند.

کد خبر 5955698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha