۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱

معاون عمرانی شهرداری شاهین شهر:

عوارض آلایندگی‌ها به صورت کامل به شهرداری شاهین شهر پرداخت نشد

عوارض آلایندگی‌ها به صورت کامل به شهرداری شاهین شهر پرداخت نشد

شاهین شهر- معاون عمرانی شهرداری شاهین شهر گفت: دولت عوارض آلایندگی‌ها را به صورت کامل به شهرداری شاهین شهر پرداخت نکرده است وانتظار است این پرداخت به موقع انجام شود.

سیدرسول موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سه ماه اخیر نزدیک به ۲۶۰ میلیارد تومان در قالب مناقصه پروژه عمرانی جهت واگذاری به پیمانکاران بخش خصوصی تعریف شده است و از ابتدای امسال تا هم اکنون نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد پروژه‌های عمرانی با پیمانکاران بخش خصوصی در حوزه مختلف منقعد شده است.

وی با اشاره به شاخص‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرداری شاهین شهر گفت: تعریض پل گرگاب، راه‌اندازی خیابان حراز حمله این طرح‌ها است.

وی گفت: ساماندهی بلوار طالقانی و احداث کندرو حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا بلوار شهید مدرس نیز با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان به طول ۱۷۰۰ متر با هدف ساماندهی اتصالات گذرهای عمود با بلوار طالقانی، افزایش ایمنی خودروها و احداث کانال هدایت آب‌های سطحی در دست اجراست که در صورت رفع چالش‌ها ابتدای سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی شهرداری شاهین شهر تصریح کرد: طرح ساماندهی سیلابی مجاور خانه‌های چوبی که پروژه‌ای مستمر به شمار می‌آید در سال جاری با اعتبار ۵ میلیارد تومان در دست اجراست و برای زمین حد فاصل خیابان و مسیر سیلابی با توافق بنیاد مسکن مستضعفان مجموعه‌ای ورزشی تفریحی، مسکونی و فضای سبز پیش‌بینی‌شده است و در صورت تصویب کمیسیون ماده ۵ استان سال آینده شاهد کلنگ‌زنی آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مرحله نخست ساخت بوستان کتاب به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع با سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مجهز به زمین‌های اسکیت، مینی بسکتبال، دوچرخه و فضای سبز از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: بازار روز توحید نیز با مساحت ۱۴ هزار مترمربع مجهز به ۱۷۶ سکو برای فروش با ارزش ۹ میلیارد تومان در حال اجراست که در طراحی آن پارکینگی با ظرفیت ۲۰۰ خودرو در ۲ قسمت فروشندگان و عمومی در دست اجراست.

موسویان با بیان اینکه طرح تصفیه تکمیلی تصفیه‌خانه پساب فاضلاب شاهین‌شهر هم با قرارداد ۳۴ میلیارد تومانی آغاز شد، ادامه داد: ابنیه این پروژه ۸۵ درصد و به طور کلی این طرح ۴۵ درصد پیشرفت داشته است و در صورت تأمین بودجه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی به مسائل و مشکلات پیش آمده توسط قانون درآمد پایدار در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در این قانون قانون گذار به صراحت تعیین تکلیف کرده است که در پروژه‌های عمرانی برای انتقال تأسیسات مانند برق، آب، گاز، فاضلاب و تلفن بحث جابه جایی به عهده نهادهای خدمات رسان است اما ابهامی که در طرف دیگر این قانون ابلاغی وجود دارد دستگاه‌های خدمات رسانی به صراحت مدعی هستند که اعتبار لازم برای چنین اتفاقی در بودجه‌های آنها دیده نشده است، و این بار به دوش شهرداری‌ها افتاده است.

وی گفت: روح قانون ابلاغی درآمدهای پایدار قانون خوبی است اما اعتبارات لازم ذی عملیاتی کردن این قانون باید توسط قانون گذران برای دستگاه‌های خدمات رسان نیز دیده شود که تبدیل به معضل نشود چراکه شهرداری‌ها باید به مطالبات مردمی هر چه زودتر پاسخ دهند.

معاون عمرانی شهرداری شاهین شهر گفت: همه اعتبارات ناشی از عوارض ارزش افزوده به شهرداری شاهین شهر تخصیص داده نشده و تنهای قسمتی از آن پرداخت شده که میزان نمی‌تواند جوابگوی خدمات رسانی صادقانه و بی منت به مردم باشد.

وی تصریح کرد: ما از دولت انتظار داریم سر موقع عوارض ناشی از صنایع آلاینده اطراف شهر شاهین شهر به موقع پرداخت شود تا بتوانیم با یک برنامه رزی دقیق‌تر به مردم خدمت رسانی کنیم.

موسویان با بیان اینکه نزدیک به ۶۵۰ میلیارد تومان از بودجه ۱۰۸۰ امسال تا این لحظه تحقق پیدا کرده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود شاهد رشد ۲۰ درصدی بودجه سال آینده شهرداری شاهین شهر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه پیاده روها و معابر جدید شهر شاهین شهر موضوع مناسب سازی برای معلولین در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت بر اساس قانون نزدیک به ۵۰ درصد جرایم رانندگی را به شهرداری‌ها جهت حل معضل ترافیک اختصاص دهند.

کد خبر 5958290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha