۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۹

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان:

لزوم استفاده از آب خاکستری در ساختمان‌های همدان

لزوم استفاده از آب خاکستری در ساختمان‌های همدان

همدان- رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهرهمدان بر لزوم استفاده از آب خاکستری در ساختمان صرفه جویی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر که به مناسبت هفته بسیج با حضور جمعی از مهندسین بسیجی فرهیخته استان برگزار شد ضمن تبریک این هفته، افزود: این افتخاری برای ماست که هویت و ریشه ما بسیجی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بسیجی بودن اضافه کرد: بسیجی بودن تنها به ظاهر، لباس و چفیه نیست بلکه فردی که در تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کند بسیجی است.

حیدری با بیان اینکه قدردانی از خدمات بسیجیان امری ضروری است، اظهار داشت: جامعه بسیج مهندسین تلاش‌های زیادی در عرصه عمران و آبادانی کشور داشته و دارند و باید قدردان این قشر از جامعه باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ارتقای بهره‌وری در اجرای پروژه‌های شهری، اظهار داشت: کاهش هزینه‌های جاری و افزایش هزینه‌های عمرانی از انتظارات مردم است که دستگاه‌های اجرایی در این راستا باید تلاش کنند و این امر نشان دهنده ارتقای بهره‌وری و کاهش تمام شده هزینه خدمات در یک دستگاه اجرایی است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با اشاره به مشکلات بحران آب در همدان، اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده حدود ۳ درصد آب بهداشتی و مصرفی در بخش شرب استفاده می‌شود و این نشان دهنده الگوی نادرست مصرف است.

حیدری با اشاره به اینکه هر کدام از ما روزانه، مقدار زیادی آب مصرف می‌کنیم که پساب آن ظاهراً به درد نمی‌خورد و وارد فاضلاب می‌شود، گفت: این در حالی است که امروزه ایده استفاده از آب‌های مصرفی در ساختمان بیان شده است و در برخی از کشورها اجرا می‌شود و در این کشورها استفاده مجدد از آب خاکستری یکی از ایده‌هایی است که در ساختمان‌های سبز و پایدار مورد استقبال قرار گرفته است،

وی با بیان اینکه آب خاکستری را می‌توان برای برخی از مصارف آبی در ساختمان که امروزه با آب شرب انجام می‌شود، جایگزین کرد، اظهار داشت: به طور کلی از آب خاکستری با انجام عمل تصفیه می‌توان برای موارد مصارف ساختمانی از جمله شستشوی حیاط و محوطه ساختمان، آبیاری گل و گیاه، فلاش تانک سرویس بهداشتی و … استفاده کرد.

وی در این خصوص اظهار کرد: ما می‌توانیم در دفترچه تعرفه سال آینده مشوق‌هایی برای ساختمان‌هایی که تجهیزات صرفه‌جویی مصرف آب در آن به کار گرفته می‌شود لحاظ کنیم.

کد خبر 5958526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha