۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خواستار شد؛

گزارش نتایج فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی اطلاع رسانی شود

گزارش نتایج فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی اطلاع رسانی شود

زاهدان- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مسوولان شورای عالی انقلاب فرهنگی باید عملکرد خود را ارزیابی و گزارشی از اثرات کار خود در فرهنگ عمومی کشور را به مردم اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان افزود: یکشنبه ۱۹ آذرماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۳ است که این شورا متشکل از سران سه قوه و مسؤولان فرهنگی کشور و بالاترین مقام تصمیم‌گیری برای مسائل کشور است.

امام جمعه زاهدان افزود: ما مورد تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمن قرار گرفته‌ایم و با جنگ ترکیبی که دشمن علیه ما راه اندازی کرده، بُعد فرهنگی مهم و مورد توجه بوده و عمده آن، جنگ شناختی است و در چنین موقعیتی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقش شورای عالی دفاع را در دوران دفاع مقدس ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: در زمان جنگ، انسان باید در برابر دشمن آرایش جنگی بگیرد و به تناسب حملات دشمن آرایش جنگی خود را حفظ کند و برای این کار قدم اول این است که مسؤولان شورای عالی انقلاب فرهنگی وضعیت جنگ را باور کنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: همان‌گونه که در دوران جنگ، فرماندهان به دنبال کسب اطلاعات و راه‌های نفوذ دشمن بودند، در جنگ فرهنگی هم، باید توطئه دشمن شناخته شود.

وی افزود: دشمن به دنبال ایجاد انحراف در اعتقادات دینی و انقلابی ما بوده و می‌خواهد اهداف دینی و انقلابی ما را جابجا و ارزش‌های دینی و انقلابی ما را تغییر دهد و نمی‌خواهد که ما نسل جدید را با آرمان‌های اسلام و انقلاب تربیت کنیم. مسؤولان فرهنگی ما باید هر کدام از این‌ها را به خوبی بشناسند تا راهکارهای مقابله با آن را به دست بیاورند.

محامی خاطرنشان کرد: مسؤولان در شورای عالی انقلاب فرهنگی باید موقعیت خود و هویت ایران اسلامی را به درستی درک کرده و باور داشته باشند که اسلام در خون، پوست و جان این مردم عجین شده و مردم ما مسلمان و متعهد به اسلام هستند و همواره تعهد خود به اسلام را نشان داده‌اند و در دوره معاصر تحولات رخ داده مثل انقلاب اسلامی ایران که بر همین اساس بوده است.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: یک بخش از مسئولیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، بحث فرهنگ عمومی است که فرهنگ عمومی کشور نشان دهنده اسلامیت، روحیه دین‌خواهی و انقلابی بودن و نشان دهنده این است که چه مقدار به آداب، رسوم و فرهنگ ایرانی پایدار مانده‌ایم و یک بخش عمده شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این جهت برنامه ریزی کند و بخش دیگر نیز باید برای کادرسازی و تربیت نسل جدید مسلمان و انقلابی برنامه‌ریزی و تلاش کند.

وی گفت: مسؤولان شورای عالی انقلاب فرهنگی باید عملکرد خود را ارزیابی و گزارشی از نتیجه زحمات و اثرات کار خود در فرهنگ عمومی کشور را به مردم ارائه دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تغییر فرهنگ کار باید تلاش صورت گیرد چرا که در استان ما طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در حال انجام دارد و نیازمند نیروهای ماهر متعدد است اما چون فرهنگ کار آسیب دیده افراد به دنبال مشاغل کاذب هستند و مسؤولان در پروژه‌های مختلف برای تأمین نیروی کار مجبور هستند از سایر استان‌ها نیروی کار خود را تأمین کنند.

محامی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید روی سطح علمی، کارآمدی، مهارت آموزی، ایمان، باور، اخلاق و معنویت نسل جوان برنامه ریزی کند.

کد خبر 5960980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha