۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۱

برگزاری تجمع اعتراضی مقابل خانه سفیر رژیم صهیونیستی در لندن

برگزاری تجمع اعتراضی مقابل خانه سفیر رژیم صهیونیستی در لندن

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که صدها شهروند انگلیسی عصر شنبه با حمل پرچم‌های فلسطین در مقابل خانه سفیر رژیم صهیونیستی در لندن در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، صدها معترض انگلیسی حامی فلسطین روز شنبه با حمل پرچم‌های فلسطین با تجمع در مقابل خانه سفیر رژیم صهیونیستی در لندن خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی شدند.

شبکه تلویزیونی ITV انگلیس شامگاه شنبه گزارش داد که شرکت کنندگان با حمل پرچم فلسطین در مقابل اقامتگاه «تزیپی هوتوولی»، سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس خواستار پایان جنگ و توقف کشتار مردم فلسطین شدند.

بر پایه این گزارش، معترضان با اهتزاز پرچم فلسطین و سردادن شعارهایی بر لزوم پایان دادن به حمایت‌های تمام قد دولت لندن از رژیم صهیونیستی و توقف کشتار فلسطینیان تاکید کردند.

شبکه تلویزیونی آی‌تی‌وی گزارش داد که رانندگان انگلیسی که از مقابل خانه سفیر رژیم صهیونیستی در حال عبور بودند نیز با به صدا در آوردن بوق ممتد خودروهای شخصی خود از تظاهرکنندگان حامی فلسطین حمایت کردند.

این شبکه تلویزیونی انگلیسی همچنین گزارش داد که طبق فراخوان‌های محلی در انگلیس انتظار می‌رود امروز شنبه حدود ۶۰ تظاهرات در حمایت از فلسطین در سراسر انگلیس برگزار شود.

پیشتر، سفیر اسراییل در لندن در اظهاراتی رسانه‌ای با رد ایده تشکیل دولت مستقل فلسطینی در غزه، گفته بود که پس از پایان جنگ در نوار غزه، فلسطینی‌ها دولتی برای خود در نوار غزه نخواهند داشت، زیرا آنان اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسند.

در همین راستا، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با رسانه انگلیسی «اسکای نیوز» با تاکید بر توقف کشتار غیرنظامیان در غزه اعلام کرد که دولت انگلیس همچنان خواستار راه حل «دو دولتی» در سرزمین‌های اشغالی است.

حامیان فلسطین تاکنون چندین تظاهرات گسترده در انگلیس برگزار کرده و ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، با مردم فلسطین اعلام همبستگی کرده‌اند.

کد خبر 5968590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha