۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۷

تخلیه‌وبارگیری ۵۰۰ میلیون تنی کالا در بنادر کشور طی ۲ سال گذشته

تخلیه‌وبارگیری ۵۰۰ میلیون تنی کالا در بنادر کشور طی ۲ سال گذشته

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از تخلیه‌وبارگیری ۵۰۰ میلیون تنی کالا در بنادر کشور طی ۲ سال گذشته و افزایش ظرفیت بنادر کشور به ۲۸۵ میلیون تن، خبر داد.

به گزارش مهر، جلیل اسلامی معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری، گفت: بندر مسیر اصلی جابجایی کالا است و با ظرفیت سازی خوبی که در کشور رخ داده و عملکرد مطلوب دولت سیزدهم در حوزه دریایی و بندری، شاهد رشد فعالیت‌ها در این بخش هستیم.

وی افزود: ۵۰۰ میلیون تن از طریق بنادر کشور طی دو سال گذشته تخلیه و بارگیری شده است که عدد قابل قبولی به شمار می‌رود و رشد عملکرد حدود ۸ درصدی در حوزه کالا، کانتینر و کالاهای اساسی را شاهد هستیم و امیدواریم این روند رو به رشد ادامه دار باشد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تا کنون ۲۷۵ میلیون تن در بنادر کشور ظرفیت سازی شده است، گفت: با پروژه‌هایی که امروز به امضا برسد، ظرفیت بنادر به بیش از ۲۸۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت که کاملاً پاسخگوی ظرفیت تجاری کشور است و با رفع محدودیت‌ها هیچ گونه مشکلی در حوزه حمل و نقل دریایی و بندری را شاهد نخواهیم بود.

اسلامی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان سال به مرحله اجرایی و قرارداد می‌رسد، گفت: بنادر کوچک که ماهیت مردمی دارد مورد توجه ویژه دولت است و سازمان بنادر وظایف متعددی از جمله تجهیز و تکمیل این بنادر را دارد و خوشبختانه این موضوع در تمامی بنادر مدنظر قرار گرفته است و کار به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: همچنین ظرفیت سازی بسیار خوبی در حوزه زیرساخت و تجهیزات انجام شده و شاهد تغییر رویکرد در بخش کالاهای اساسی هستیم؛ همچنین ظرفیت سازی خوبی در بخش سیلو مدنظر قرار گرفته و سالم سازی و تخلیه و بارگیری سالم غذای مردم به عنوان یک مأموریت با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌شود و سیلوهای با ظرفیت بالا در حال ساخت است.

کد خبر 5971316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha