۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶

نماینده خلخال و کوثر در مجلس عنوان کرد؛

پرهیز از دلالی و سوداگری در نظام اقتصادی کشور

پرهیز از دلالی و سوداگری در نظام اقتصادی کشور

اردبیل- نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت:باید در اقتصاد کشور به جای رانت و دلال بازی فضای سرمایه‌گذاری‌های ثمربخش فراهم آید تا اقتصاد ما به سمت تحول و پایداری حرکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید غنی نظری شامگاه شنبه در پاسخ سوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: از ابتدا قرار بود هفت نماینده استان به نفع منافع این استان با انسجام و وحدت نظر عمل کنند اما در سال‌های اخیر این انسجام در بین ۲ نماینده مرکز استان کار وحدت نمایندگان را به انحراف کشید.

وی تصریح کرد: ما مصمم بودیم روی چند پروژه مهم استان نظیر راه آهن، اردبیل – سرچم، کلور – درام و تأمین منابع آب و عمران شهری و روستایی با وحدت و انسجام کارها را به پیش ببریم اما در این مسیر ۲ نماینده مرکز استان آب را گل آلود کرده و با اختلاف نظری که پیدا کردند، این وحدت با وجود تلاش نمایندگان شهرستان‌ها به هم خورد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور در کمیسیون اقتصادی و اصل ۹۰ تلاش کردیم تا ابتدا منافع استان را در پیش بگیریم و در حال حاضر تکمیل راه آهن اردبیل – میانه ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با وعده دولت تا پایان امسال امکان تکمیل و بهره‌برداری آن وجود دارد.

نظری افزود: در این چهار سال بیش از ۱۲ وزیر، ۳۶ معاون وزیر و ۱۵۰ مدیرکل به صورت میدانی در جنوب استان از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف بازدید کرده و ۲۰۰ کیلومتر آسفالت راه‌های اصلی و فرعی نیز به انجام رسیده است.

وی از تأمین اعتبار و ردیف ویژه برای پایاب سد گیوی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این پروژه ۲۲۸ میلیارد تومان منابع اعتباری از بانک‌ها دریافت کردیم تا روند آن سرعت بگیرد.

نظری در مورد انتقال آب از قزل اوزن به دشت اردبیل اضافه کرد: در صورتی که منافع شهرستان‌های جنوبی استان تأمین شده و حقی ضایع نشود، ما از انتقال آب به مرکز استان مخالفتی نداریم ولی بهتر است این تخصیص با اولویت از ارس انجام شود.

وی به پروژه بر زمین مانده تونل خلخال – اسالم و اخذ مجوز ماده ۲۳ برای اجرایی شدن این پروژه خبر داد و بیان کرد: یک‌هزار میلیارد تومان قرارداد با پیمانکار بسته شده تا این پروژه فعال شود.

نظری با ابراز تأسف از نگاه مسئولان استان به پروژه کلور – درام به عنوان پروژه ناتنی راه و مسیر ارتباطی در جنوب این استان یادآور شد: ۹۵ میلیارد تومان منابع به صورت نقد برای این پروژه تخصیص یافته تا پیشرفت محور کلور – درام را از ۱۸ درصد به ۵۲ درصد افزایش دهیم.

وی وجود ۲۵۰ روستا و گستردگی عمران روستایی را در ابعاد مختلف بادآور شد و تصریح کرد: در بحث اشتغال و جذب سرمایه‌گذار اقدامات خوبی آغاز شده اما مشکل اساسی دیدگاه‌های فرهنگی است که متأسفانه بحث سرمایه‌گذار و جذب آنها را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما به آزادی بیان اعتقاد راسخی داریم و بنده در این چهار سال با هیچ رسانه‌ای درگیری پیدا نکرده و خوشحال هستم که در شهرستان دوقطبی‌ها از بین رفته و امنیت روانی و آرامش همراه با سعه‌صدر در جنوب استان حاکم شده است.

نظری به وضعیت انتخابات و مشارکت مردم اشاره کرد و ادامه داد: اگر فضای انتخابات رقابتی شکل بگیرد، میزان مشارکت مردم افزایش پیدا می‌کند و باید رفتار دولتمردان و حاکمیت را در این حوزه به نظاره نشست تا ارزیابی در مشارکت مردم را داشته باشیم.

مشکلات اقتصادی مربوط به ۲، سه سال اخیر نیست

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: بنده جز منتقدان دولت بوده و در راستای حفظ منافع مردم از تریبون مجلس مطالبات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی را مطرح کردم.

وی با بیان اینکه تورم کمرشکن به هیچ وجه قابل قبول نیست، بیان کرد: این تورم محصول چند سال اخیر و ناشی از تحریم‌های کمرشکنی است که در سال‌های اخیر به کشورمان تحمیل شده است.

نظری در ادامه سخنان خود یادآور شد: باید در اقتصاد کشور به جای رانت و دلال بازی فضای سرمایه‌گذاری‌های ثمربخش فراهم آید تا اقتصاد ما به سمت تحول و پایداری حرکت کند.

وی تصریح کرد: ما در کمیسیون اقتصادی مجلس بحث استقلال بانک مرکزی را مصوب کردیم تا در این حوزه جلوی برخی دخالت‌ها در فعالیت بانک‌ها گرفته شود.

نظری در مورد اتحاد نمایندگان و اختلاف نظر آنها گفت: به غیر از ۲ نماینده مرکز استان، مابقی نمایندگان به ویژه وکلای مردم شهرستان‌های مختلف هیچ اختلاف نظری با هم ندارند و باید با وحدت و همدلی کارها را به پیش برد.

وی با حمایت از کرسی نایب رئیسی مجلس توسط نماینده این استان افزود: از زمانی که کرسی نایب رئیسی را از دست دادیم حتی یک مراجعه به دفتر نایب رئیس جدید نداشتیم.

نظری در مورد منطقه آزاد نیز خاطرنشان کرد: به دلیل اختلاف نمایندگان، دولت اجرای آن را مسکوت گذاشته و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف منطقه آزاد انجام شود.

کد خبر 5974568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha