۶ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵

در پاسخ به مهر؛

زاکانی: در شهرداری تهران به هیچ عنوان، تراکم‌فروشی نداریم

زاکانی: در شهرداری تهران به هیچ عنوان، تراکم‌فروشی نداریم

شهردار تهران گفت: در شهرداری تهران تراکم‌فروشی نداریم بلکه پروانه صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران در حاشیه جلسه هیأت دولت چهارشنبه (۶ دی ۱۴۰۲) با حضور خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر تراکم‌فروشی اظهار کرد: در شهرداری تهران، تراکم‌فروشی نداریم بلکه پروانه صادر می‌شود و ما به ازای آن پروانه صادر شده، مبلغی را به عنوان عوارض شهروندان عزیز و بر اساس طرح تفصیلی، گرفته می‌شود که به هیچ عنوان، تراکم‌فروشی نیست.

وی افزود: عمده اداره شهر مبتنی بر تشویق احیای بافت‌های فرسوده است که در این بخش شهرداری پولی دریافت نمی‌کند.

زاکانی اظهار کرد: بخشی از کار شهرداری، افزایش تعداد پروانه‌های ساختمانی است زیرا با رشد صدور آن‌ها، شهر زودتر نوسازی می‌شود و امکان مقاومت تهران در مقابل برخی مخاطرات از جمله زلزله، افزایش می‌یابد که این موضوع، از افتخارات شهرداری محسوب می‌شود.

زاکانی ادامه داد: کل قطعات ساختمانی شهر تهران، حدود ۹۳۰ هزار است و اگر آن را حدود یک میلیون در نظر بگیریم و عمر هر ساختمان را هم فرضا ۵۰ سال در نظر بگیریم و فقط بعد از نیم قرن بخواهیم آن را ترمیم کنیم، سالانه باید ۲۰ هزار پروانه صادر کنیم تا کل شهر تهران نوسازی شود.

شهردار تهران افزود: در سال ۱۴۰۰ که شهرداری جدید آمد، حدود ۵۴۰۰ پروانه صادر شده بود و این، به معنای آن است که با آن نرخ، حدود ۲۰۰ سال طول می‌کشد تا شهر تهران نوسازی شود. وی ادامه داد: پس باید گفت این تراکم‌فروشی نیست و ما تلاش می‌کنیم که وقتی زلزله آمد، از قبل پیش‌بینی لازم را داشته باشیم و ننشسته و گریه نکنیم.

زاکانی گفت: دیگرانی که خودشان مسوول بودند و کار نکردند، غور می‌زنند؛ این در حالی است که ما در شهرداری، به دنبال نوسازی و استحکام و ایجاد شرایط مطلوب رفاهی برای زندگی شهروندان تهرانی هستیم و می‌خواهیم تهران را به شرایط مطلوبی برسانیم.

وی با اشاره به آمار فعلی صدور پروانه ساختمانی در شهرداری گفت: این آمار در حال حاضر و در ۹ ماهه، حدود ۱۱ هزار پروانه است و می‌خواهیم این آمار را به بالای ۱۵۰۰۰ پروانه برسانیم.

کد خبر 5978032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha