۱۰ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۲

دستورالعمل ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک به استان‌ها ابلاغ شد

دستورالعمل ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک به استان‌ها ابلاغ شد

البرز- مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: دستورالعمل ساخت نیروگاه‌های مذکور به صورت تجمیعی به استان‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر محمدنژاد سیگارودی در جلسه بررسی موانع اجرای طرح توانمندسازی اقشار کم برخوردار از طریق احداث سامانه‌های خورشیدی مقیاس کوچک مطرح کرد: یکی از مزیت‌های نیروگاه‌های حمایتی افزایش میزان تولید برق در کشور است که می‌تواند به توانمندسازی خانواده‌های محروم کمک کند.

وی با بیان اینکه توسعه نیروگاه‌های حمایتی می‌تواند روند تخلیه روستاها بر اثر تغییرات اقلیمی و کم آبی را تغییر دهد و با ایجاد درآمدی که دارد، خانوارها را برای ماندن در روستاها تشویق کند، ضمن تبیین ضرورت تسریع در نصب سامانه‌ها، این طرح را مشارکت مردمی در تأمین برق و رفع ناترازی انرژی در کشور دانست.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) بیان کرد: به منظور رفع چالش‌ها و تسریع در نصب نیروگاه‌های مقیاس کوچک، دستورالعمل ساخت نیروگاه‌های مذکور به صورت تجمیعی به استان‌ها ابلاغ شده است.

فرشاد قدوسی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز نیز در این نشست بر ضرورت اقدام جهادی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح تاکید کرد و شرکت توزیع نیروی برق را متولی و محور طرح مذکور دانست و ادامه داد: انتظار می‌رود شرکت توزیع نیروی برق استان حمایت کننده و تسهیلگر نصب سامانه‌های خورشیدی در روستاها باشد.

کد خبر 5980993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha