۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۰۵

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خبرداد؛

تخصیص ۴۵۵۰ تن گندم خارجی به استان زنجان

تخصیص ۴۵۵۰ تن گندم خارجی به استان زنجان

زنجان-مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: حسب پیگیری‌های به عمل آمده، ۴۵۵۰ تن گندم خارجی با تخصیص شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ وارد استان زنجان شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی‌الله زمانی با اشاره به ورود گندم خارجی به استان، اظهار کرد: ۴۵۵۰ تن گندم خارجی در قالب ۱۲۷ محموله از طریق حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به مراکز ذخیره‌سازی ملکی انتقال، نگهداری و مصرف می‌شود.

وی گفت: فرآیند تخصیص و انتقال به مراکز ذخیره‌سازی ملکی در قالب ۷۵ محموله به صورت حمل و نقل جاده‌ای و ۵۲ محموله به صورت ریلی انجام شده است.

زمانی با بیان اینکه واردات گندم خارجی با هدف اختلاط با گندم داخلی انجام می‌شود، گفت: در بعضی از ماه‌های سال حدود ۱۰ درصد گندم خارجی و ۹۰ درصد گندم داخلی به کارخانجات آردسازی تخصیص داده می‌شود و با نظارت واحد کنترل کیفی، آرد با کیفیت به واحدهای خبازی سطح استان ارائه دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه گندم خارجی از سطح کیفی مطلوب‌تری برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به ارتقای کیفیت آردهای تولیدی و متعاقباً ارائه نان مطلوب‌تر به همشهریان، واردات گندم خارجی تا آخر سال ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5990216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha