۲۵ شهرک نیروگاهی مصوب داریم/ معرفی ۹۲ شهرک به وزارت نیرو

۲۵ شهرک نیروگاهی مصوب داریم/ معرفی ۹۲  شهرک به وزارت نیرو

بررسی ها نشان می دهد که در حال حاضر ۲۵ شهرک نیروگاهی مصوب داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی آمار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نشان می‌دهد که در حال حاضر ۲۵ شهرک نیروگاهی مصوب در کشور وجود دارد که در همین ارتباط چهار شهرک نیروگاهی در کرمان در دست اجرا است که طبق برنامه ریزی دولت از این تعداد ۲ شهرک تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین سایر شهرک‌های نیروگاهی دیگر در چهار استان یزد، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است که طبق وعده وزارت صمت در آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

این شهرک‌های نیروگاهی در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی و استقرار پنل‌های خورشیدی فعالیت و برق تولیدی را در اختیار شبکه قرار می‌دهند.

نکته مهم آنکه واحدهای صنعتی که در این حوزه فعالیت دارند و بالای یک گیگابایت مصرف دارند، بر اساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید، باید یک درصد سالانه صرف هزینه‌های سرمایه‌گذاری در بحث نیروگاه‌های خورشیدی کنند.

همچنین علاوه بر ایجاد شهرک‌های نیروگاهی اختصاصی، ۹۲ شهرک در سطح پنج هزار و ۲۰۰ هکتار در شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد که امکان، ظرفیت و چارچوب اولیه برای استقرار این واحدها را دارند که به وزارت نیرو معرفی و تاییدیه اولیه را گرفته‌اند.

کد خبر 5994903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha