۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳

در ضیافت «سده المپیک» انجام می شود؛

اولین گردهمایی مدال‌آوران المپیک/تقدیر ازخانواده تنها مدال‌آور زن

اولین گردهمایی مدال‌آوران المپیک/تقدیر ازخانواده تنها مدال‌آور زن

کمیته ملی المپیک فردا در مراسمی از تمام مدال‌آوران المپیک ادوار مختلف این بازی‌ها تقدیر می‌کند؛ در این مراسم از خانواده کیمیا علیزاده تنها بانوان مدال‌آور ایران در المپیک هم تقدیر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «ضیافت سده المپیک» عنوان مراسمی است که روز سه شنبه از طرف کمیته ملی المپیک و به منظور از تقدیر مدال آوران ادوار مختلف بازی های المپیک برگزار می شود.

این مراسم با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

با برگزاری این مراسم، برای نخستین بار ورزشکاران ایران که در ادوار مختلف بازی های المپیک شرکت داشته و موفق به کسب مدال شده اند، گردهم جمع می شوند تا مورد تقدیر و تجلیل مسوولان ورزش قرار بگیرند.

به همین منظور علاوه بر مسوولان فعلی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از روسای پیشین سازمان تربیت بدنی، وزرای پیشین وزارت ورزش و روسا و دبیران کل پیشین کمیته ملی المپیک نیز دعوت شده تا در این مراسم شرکت داشته باشند.

اینگونه پیش بینی شده که تجلیل از مدال آوران هر دوره بازی های المپیک و اهدای هدایای نقدی به آنها توسط مسوولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در زمان مدال‌آوری آنها انجام شود.

یکی از بخش های ضیافت سده المپیک مربوط به تقدیر از خانواده کیمیا علیزاده است. دختر تکواندوکاری که در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو با کسب مدال برنز به عنوان نخستین بانوی مدال آور ایران در ادوار مختلف بازی های المپیک لقب گرفت اما در ادامه فعالیت های ورزشی خود را خارج از ایران دنبال کرد.

در این مراسم همچنین از تنها صدای ماندگار جهان پهلوان غلامرضا تختی(یادگاری و امانت استاد بهمنش) و موسیقی المپیک ساخته استاد انتظامی نیز رونمایی خواهد شد.
ضمنا در این روز نمایشگاهی تحت عنوان «یکصد سال ورزش ایران از نگاه مطبوعات» توسط ودودیان، تاریخ نویس ورزش برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، تاکنون ۳۲ دوره بازی های المپیک برگزار شده است و کاروان ورزش ایران در ۱۷ دوره این بازی ها شرکت داشته است. در مراسم روز سه شنبه از مدال آوران المپیک ۱۹۴۸ لندن تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو تقدیر می شود.

کد خبر 6001185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha