۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱

پوستر جشنواره ۴۲ رونمایی شد؛

قرعه‌کشی جدول اکران خانه «فیلم فجر»/ «دروغ‌های زیبا» فیلم اول شد

قرعه‌کشی جدول اکران خانه «فیلم فجر»/ «دروغ‌های زیبا» فیلم اول شد

مراسم قرعه کشی جدول نمایش فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در هتل پارسیان اوین در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز جمعه ۶ بهمن ماه، مراسم قرعه کشی جدول نمایش فیلم های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و حضور اصحاب رسانه و صاحبان فیلم‌ها در هتل پارسیان اوین برگزار شد.

علی قایم مقامی، محمدرضا شریفی نیا، انسیه شاه حسینی، علی مزینانی، کامران حجازی، اسحاق خانزادی، حبیب والی نژاد، اصغر شاهوردی، بهرام عظیمی، سعید الهی، محمد عسگری، محمدرضا ورزی، بابک خواجه پاشا، محمدجواد موحد و ... از جمله حاضران در مراسم بودند.

در ابتدا مرتضی یراقبافان آیاتی از قران کریم را تلاوت کرد.

اجرای برنامه را محمود گبرلو منتقد سینما و مجری بر عهده داشت. گبرلو در ابتدای مراسم در سخنانی بیان کرد: این جشنواره برای همه اهالی سینماست. اهالی سینما می آیند تا آینده سینما را رقم بزنند. فیلم ها در این جشنواره قضاوت می شود. جشنواره فیلم فجر همچین خورشید تابانی‌ است که نور و گرمای آن را در سینمای ایران شاهد هستیم تا از این گرما آثار درخشانی را برای مردم ایران خلق کنند.

مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: قطار جشنواره به دور چهل و دوم رسید. خدا را شاکریم خانواده سینما در فضایی امیدوار گرد هم می آیند و وارد فصل جدیدی از تولیدات صنعت سینما می‌شویم و حاصل زحمات و همت همکاران را در جشن انقلاب و در جشنواره چهل و دوم شاهد هستیم. امسال جشنواره پرشوری داریم و شاهد آثاری در ژانرهای مختلف با مظنون های جذاب و دیدنی خواهیم بود.

امینی اضافه کرد: خانواده سینما یک سال زحمت کشیدند، کارگردان و تهیه کننده هایی که همه سال می‌جنگند تا اثری خلق شود و شاهد خروجی این زحمات بر پرده نقره‌ای هستیم.

سینماگران صبور باشند؛ شاید قسمت نبوده در جشنواره حضور پیدا کنند

دبیر جشنواره تصریح کرد: امسال تاحدودی شرایط انتخاب سخت بود، سال پررنگ و پررونقی برای بازبینی آثار جشنواره داشتیم که ۳۳ اثر برای بخش سودای سیمرغ انتخاب شدند. برخی دوستان شاید آثارشان از جشنواره جا مانده باشد، با توجه به اینکه جشنواره استانداردهای خاص خودش را دارد، باید صبور باشیم و حق بدهیم که شاید قسمت برخی از همکاران ما بوده که آثارشان در این جشنواره نمایش داده شود. حس سختی است اما شرایط ایجاب می کند از ۱۰۶ فیلم ۳۳ فیلم به جشنواره راه یابد. به کسانی‌که شاید جنگیدند اما اثرشان راه نیافته خداقوت می گویم و امیدوارم سال دیگر اثرشان را برای فجر آماده کنند. امسال قرار است در هر بخش یک سیمرغ روی دوش نامزدها بنشیند.

وی افزود: جشنواره یک کار گروهی است و همه در آن زحمت می کشند و مالک آن هم خانواده سینما هستند. این امانتی است که امیدواریم تا ۲۲ بهمن به دیگران بسپاریم. با امید اینکه جشنواره خوبی را شاهد باشیم. بخش مهم جشنواره بخش بین الملل آن است که از کشورهای مختلفی آثاری رسیده است و مهمان های ویژه ای خواهیم داشت.

رونمایی از پوستر فجر؛ سروی با ۴۲ سیمرغ

در ادامه پوستر جشنواره رونمایی شد و حمیدرضا بیدقی طراح پوستر جشنواره گفت: فرمی را که می‌بینید یک سرو است با ۴۲ سیمرغ که سرو نماد مقاومت، ایستادگی و آزادگی است. در این ۴۲ دوره اتفاقات مختلفی رخ داده و تا مرز برگزار نشدن هم پیش رفته است. این ۴۲ سیمرغ یک سرو را نشان می دهد که یعنی چراغ این جشنواره همیشه روشن خواهد بود.

در ادامه مراسم کلیپی از فیلم‌های حاضر در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر پخش شد و سپس مراسم قرعه کشی با حضور پیشکسوتان سینمای ایران و صاحبان آثار برگزار شد.امینی: برخی دوستان شاید آثارشان از جشنواره جا مانده باشد، با توجه به اینکه جشنواره استانداردهای خاص خودش را دارد، باید صبور باشیم و حق بدهیم که شاید قسمت برخی از همکاران ما بوده که آثارشان در این جشنواره نمایش داده شود

علی مزینانی از پیشکسوت های سینما اولین نفر بود که نام فیلم «شور عاشقی» به کارگردانی داریوش یاری را از گوی درآورد. این فیلم روز جمعه ۲۰ بهمن در سانس سوم نمایش داده می شود.

سپس بهرام عظیمی نام فیلم «بی بدن» را از گوی درآورد. این فیلم قرار است جمعه ۱۳ بهمن در سانس سوم به نمایش درآید.

گیسو احمدی مجری آی‌فیلم نام فیلم بعدی را از گوی درآورد که «رویا شهر» نام داشت. سپس عوامل فیلم برای قرعه کشی زمان نمایش فیلم به صحنه آمدند که محسن عنایتی کارگردان فیلم انتخاب کرد و سانس چهارم در دوشنبه ۱۶ بهمن به این فیلم رسید.

در ادامه جمشید مجدوفایی به صحنه آمد و عنوان فیلم «قلب رقه» را از گوی درآورد. تهیه کننده و کارگردان فیلم سعید پروینی و خیرالله تقیانی پور نیز برای قرعه کشی زمان نمایش فیلم روی صحنه آمدند که تاریخ شنبه ۱۴ بهمن سانس سوم به این فیلم رسید.

علی علایی منتقد سینما نفر بعدی بود که برای قرعه کشی فیلم بعدی به صحنه آمد و نام «آبی روشن» را از گوی درآورد.

سپس بابک خواجه پاشا کارگردان فیلم برای مشخص کردن ساعت و زمان نمایش فیلم به صحنه آمد و روز پنجشنبه ۱۹ بهمن سانس دوم برای نمایش این فیلم انتخاب شد.

اصغر شاهوردی صدابردار پیشکسوت نفر بعدی بود که گوی انتخاب فیلم ها را به نزد وی بردند تا به صورت قرعه نام فیلمی را درآورد که فیلم «آغوش باز» به دست وی از گوی درآمد.

با غیبت بهروز شعیبی، علی سرتیپی تهیه کننده «آغوش باز» روی صحنه آمد تا تاریخ نمایش فیلم را به قید قرعه مشخص کند. این فیلم قرار است روز ۱۵ بهمن سانس سوم نمایش داده شود.

یونس صباحی نفر بعدی بود که به قید قرعه نام فیلم انیمیشن «شمشیر و اندوه» را از گوی درآورد. در ادامه عماد رحمانی کارگردان و مهدی جعفری تهیه کننده به صحنه آمدند و سانس و روز نمایش فیلم را به قید قرعه درآوردند که شنبه ۱۷ بهمن سانس سوم به نمایش این فیلم اختصاص پیدا کرد.

مهین نویدی از چهره پردازان پیشکسوت در ادامه فیلم بعدی را به قید قرعه مشخص کرد که «ملکه آلیشون» بود. ابراهیم نورآورمحمد تهیه کننده و کارگردان فیلم نیز زمان و تاریخ را به قید قرعه مشخص کرد که قرار شد چهارشنبه ۱۸ بهمن سانس دوم این فیلم نمایش داده شود.

در ادامه اسحاق خانزادی صدابردار پیشکسوت سینمای ایران فیلم «مجنون» را از گوی بیرون کشید. سپس مهدی شامحمدی کارگردان و عباس نادران تهیه کننده روی صحنه رفتند تا تاریخ نمایش را به صورت قرعه کشی مشخص کنند که تاریخ شنبه ۱۴ بهمن سانس اول برای این فیلم مشخص شد.

سعید خانی پخش کننده سینما در ادامه فیلم «شکار حلزون» را از گوی بیرون آورد. سپس مصطفی سلطانی تهیه کننده فیلم، تاریخ جمعه ۲۰ بهمن سانس اول را به قید قرعه درآورد.

نصرت کریمی در ادامه فیلم «میرو» را از گوی درآورد. سپس سعید الهی تهیه کننده و حسین ریگی کارگردان برای تعیین تاریخ نمایش آمدند که زمان یکشنبه ۱۵ بهمن سانس دوم برای نمایش «میرو» مشخص شد.

«دروغ‌های زیبا» اولین فیلم خانه جشنواره شد

فریده ذاکری نویسنده و روزنامه نگار نفر بعدی بود که فیلم «ساعت جادویی» را از گوی درآورد و نماینده عوامل فیلم هم، زمان نمایش را قرعه کشی کرد که تاریخ یکشنبه ۱۵ بهمن سانس چهارم برای «ساعت جادویی» رقم خورد.

محسن روزبهانی مدیر جلوه های ویژه در ادامه فیلم «دروغ های زیبا» را از گوی بیرون آورد که سانس اول ۱۲ بهمن برایش مشخص شد و فیلم افتتاحیه جشنواره خواهد بود.

در ادامه عزت الله علیزاده از عوامل اجرایی جشنواره نام فیلم «احمد» را از گوی درآورد و سپس حبیب اله والی نژاد تهیه کننده فیلم برای تعیین تاریخ نمایش روی صحنه آمد که روز ۱۲ بهمن سانس دوم به این فیلم افتاد.

کاوه ایمانی تدوینگر سینما فیلم «دو روز دیرتر» را از گوی درآورد که اصغر نعیمی کارگردان فیلم و محسن شیرازی تهیه کننده هم تاریخ پنجشنبه ۱۲ بهمن سانس سوم را برای نمایش فیلم مشخص کردند.

محمد محمدی یکی از مدیران روابط عمومی حوزه سینما و تئاتر برای قرعه فیلم بعدی آمد و فیلم «معجزه پروین» را از گوی درآورد. محمدرضا ورزی کارگردان و محمدرضا شریفی نیا تهیه کننده به صحنه آمدند و مقرر شد این فیلم سه شنبه ۱۷ بهمن سانس چهارم به نمایش درآید.

عزت الله رمضانی فر بازیگر پیشکسوت در ادامه روی صحنه آمد و با گلایه از تهیه کنندگان و کارگردانان درخواست کرد که به بازیگران قدیمی پیشنهاد بازی بدهند. وی عنوان کرد: بازیگران ما همه با آبرو و با شرف هستند، اینها صدقه نمی‌خواهد به اینها کار بدهید.

وی نام فیلم بعدی را از گوی درآورد که قرعه به نام «تمساح خونی» خورد و کامران حجازی تهیه کننده فیلم قرعه انتخاب سانس و روز نمایش فیلم را بیرون کشید که تاریخ جمعه ۱۳ بهمن سانس اول برای آن انتخاب شد.

در ادامه محمدرضا فرجی از مدیران سینمایی نام فیلم «دست ناپیدا» را از گوی بیرون آورد. انسیه شاه حسینی کارگردان و سیدسعید حسینی تهیه کننده نیز تاریخ نمایش فیلم را مشخص کردند که یکشنبه ۱۵ بهمن سانس اول به این فیلم افتاد.

وحید رونقی مجری تلویزیون نام «نپتون» را از گوی درآورد و توسط محمدابراهیم غفاریان کارگردان و سیاوش امین پور تهیه کننده فیلم نیز تاریخ سه شنبه ۱۷ بهمن سانس دوم برای نمایش «نپتون» انتخاب شد.

علی الله یاری فیلمبردار اسم انیمیشن «ببعی قهرمان» را از گوی درآورد که با حضور حسین صفارزادگان کارگردان و محمدمهدی مشکوری تهیه کننده تاریخ پنجشنبه ۱۹ بهمن سانس چهارم برای نمایش فیلم مشخص شد.

مهتا ملک زاده از مدیران سالن های سینمایی نام «صبح اعدام» را از گوی درآورد که با حضور بهروز افخمی کارگردان و علی شیرمحمدی تهیه کننده تاریخ نمایش فیلم برای دوشنبه ۱۶ بهمن سانس دوم مشخص شد.

افخمی درباره برنامه «هفت» نیز بیان کرد که از آغاز جشنواره هر شب پخش خواهد شد و قرار است به تجارت در سینما بپردازد و فضایی آموزشی خواهد داشت.

سیمون سیمونیان از مدیران سینمایی در نوبت بعد اسم فیلم «شه‌سوار» را از گوی درآورد که توسط حسین نمازی کارگردان فیلم تاریخ شنبه ۱۴ بهمن سانس دوم برای آن انتخاب شد.

در ادامه علی احمدی کیا از مدیران تدارکات فیلم «نبودنت» را از گوی درآورد که کاوه سجادی حسینی کارگردان فیلم تاریخ چهارشنبه ۱۸ بهمن سانس سوم را برای آن به قید قرعه مشخص کرد.

بهروز صادقی عکاس پیشکسوت نام فیلم «صبحانه با زرافه ها» ها را مشخص کرد که شنبه ۱۴ بهمن سانس چهارم نمایش داده می شود.

سجاد رضایی خبرنگار نام فیلم «پرواز ۱۷۵» را از گوی درآورد و محمدحسین حقیقت کارگردان و سعید شرفی کیا تهیه کننده تاریخ جمعه ۱۳ بهمن سانس چهارم را برای فیلم از گوی بیرون کشیدند.

روح انگیز شمس منشی صحنه باسابقه سینما نام فیلم «پرویزخان» را از گوی درآورد که جمعه ۲۰ بهمن سانس دوم نمایش داده می شود.

مرتضی یراقبافان مجری تلویزیون و قاری قرآن در ادامه فیلم «ظاهر» را از گوی بیرون آورد که در ادامه تاریخ ۱۲ بهمن سانس چهارم برای نمایش فیلم انتخاب شد.

رائد فرید زاده از مدیران سینمایی فیلم «نوروز» را انتخاب کرد و درباره بخش بین الملل جشنواره گفت: از ۱۷ تا ۲۲ بهمن این بخش برگزار و در روزهای آینده نام فیلم ها اعلام می شود.

در ادامه با حضور سهیل موفق کارگردان، نمایش فیلم در روز پنجشنبه ۱۹ بهمن سانس سوم انتخاب شد.

«بهشت تبهکاران» پایان بخش جشنواره چهل‌ودوم

سپس علی رستگار خبرنگار سینما فیلم «تابستان همان سال» را از گوی درآورد. علی اوجی تهیه کننده فیلم به صحنه آمد و تاریخ جمعه ۱۳ بهمن سانس دوم برای فیلم مشخص شد.

محمدحسن اصلانی عکاس نام فیلم «باغ کیانوش» را از گوی درآورد و رضا کشاورز حداد کارگردان و محمدجواد موحد تهیه کننده به صحنه آمدند. موحد تاریخ نمایش فیلم را پنجشنبه ۱۹ بهمن سانس اول مشخص کرد.

علیرضا رحیم بصیری خبرنگار بعدی بود که فیلم «آپاراتچی» را از گوی درآورد و در ادامه قربانعلی طاهرفر کارگردان برای تعیین تاریخ روی صحنه آمد که دوشنبه ۱۶ بهمن سانس اول برای نمایش فیلم مشخص شد.

علی بختیان برنامه ساز در ادامه فیلم «آسمان غرب» را از گوی درآورد که با حضور محمد عسگری کارگردان و حبیب الله والی نژاد تاریخ چهارشنبه ۱۸ بهمن سانس اول برای آن مشخص شد.

بابک بیات از مسؤولان تشریفات آیین‌های سینمایی برای قرعه‌کشی فیلم آخر روی سن آمد که فیلم «بهشت تبهکاران» مشخص شد و تاریخ نمایش آن برای روز دوشنبه ۱۶ بهمن سانس سوم افتاد.

امسال نمایش فیلم های جشنواره در بیستم بهمن ماه به پایان می رسد که سانس چهارم این روز اعلام نامزدها خواهد بود. همچنین روز سه شنبه ۱۷ بهمن به دلیل شهادت امام کاظم (ع) سانس اول نمایش نخواهد داشت.

کد خبر 6004791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha